افشاگری یک مقام سابق پاکستان:

طالبان با گرفتن 28 میلیارد کلدار بی‌نظیر بوتو را ترور کردند

اسماعیل داهری؛ معاون سروزیر سابق ایالت سند پاکستان در یک افشاگری گفت که طالبان در بدل گرفتن 28 میلیارد کلدار، بی‌نظیر بوتو؛ نخست‌وزیر پیشین این کشور را ترور کردند. هرچند بعد از گذشت 17 سال از قتل خانم بوتو، هیچ گروهی به صورت رسمی مسوولیت قتل وی را بر عهده نگرفته اما تحریک طالبان پاکستانی که آن‌زمان جز گروه طالبان بود، در سال‌های اخیر به‌گونه غیر مستقیم، پذیرفته که آنان نخست‌وزیر سابق پاکستان را کشته‌اند.

این مقام سابق ایالت سند پاکستان در یک مصاحبه تازه که امروز پنج‌شنبه، 26 میزان در رسانه‌ها پاکستانی منتشر شد، ادعا کرده که در نخست از او خواسته شده بود که در بدل گرفتن 12 میلیارد کلدار، بی‌نظیر بوتو را به قتل برساند.

او افزود: «مرا به دبی فرا خواندند و گفتند بی نظیر بوتو را به قتل برسان 12 میلیارد روپیه خواهیم پرداخت».

معاون سروزیر سابق ایالت سند پاکستان گفت که در آن زمان از این خواست سر باز زد و آن را نپذیرفت.

وی تصریح کرد « آن‌ها با یک گروه از طالبان ارتباط برقرار کردند و آن‌ها نیز با گرفتن 28 میلیارد روپیه بی نظیر بوتو را در اواخر سال 2007 با حمله انتحاری و شلیک گلوله کشتند».

به گفته او، بلاول بوتو زرداری از اختیارات و قدرت لازم برای مجازات قاتلان مادرش برخوردار است اما تا کنون از انجام آن خودداری کرده است. بلاول بوتو زرداری اکنون رهبر حزب مردم پاکستان است و مدتی وزیر خارجه این کشور بود.

بی‌نظیر بوتو در جریان مبارزات انتخاباتی در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷ درشهر راولپندی پاکستان در حمله انتحاری یک پسر پانزده ساله به نام بلال کشته شد. پرویز مشرف؛ رییس جمهور وقت پاکستان آن زمان تحریک طالبان پاکستان را مسوول کشتن خانم بوتو اعلام کرد اما این گروه آن را رد کرد.

 اخیرا طالبان در یک کتاب اردو زبان به نام «انقلاب محسود وزیرستان جنوبی» مسوولیت این اتفاق را به عهده گرفته بود. این کتاب به دست یکی از رهبران طالبان پاکستان به نام ابومنصور عاصم و «مفتی نورولی» نوشته شده و در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ در ولایت پکتیکای افغانستان منتشر شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *