فوری: اسرائیل از احتمال کشته‌شدن یحیی سنوار؛ رهبر حماس در غزه خبر داد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حمله نیروهایش به نوار غزه سه تن کشته شده‌اند و احتمال می‌دهد که یحیی سنوار؛ رهبر سیاسی حماس که به تازگی از مخفیگاهش بیرون شده بود، در میان کشته شدگان است. یحیی سنوار پس از ترور اسماعیل هنیه؛ رییس پیشین دفتر سیاسی حماس جانشین او شده بود.

ارتش اسرائیل امروز پنج‌شنبه، 26 میزان اعلام کرد که این نهاد و سازمان امنیت ملی اسرائیل (شین بت) در حال بررسی این احتمال اند که یکی از کشته‌شدگان یحیی سنوار؛ رییس دفتر سیاسی حماس، باشد.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحرونوت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل نیز در این رابطه خبر داده که «در محل عملیات، سه جسد به‌دست آمده که شباک و ارتش در حال بررسی آن‌ها هستند که آیا یحیی سنوار در میان آن ها است یا خیر».

شبکه کان اسرائیل نیز به نقل از «یک منبع ارشد امنیتی اسرائیل» گفته است که یحیی سنوار کشته شد؛ اما این خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

گروه حماس هنوز درباره خبر کشته شدن رییس دفتر سیاسی‌اش در حمله اسرائیل و یا احتمال آن چیزی نگفته‌است.

اسرائیل طی نزدیک به یک سال گذشته شمار زیادی از رهبران حماس از جمله محمد ضیف و رافع سلامه را در نوار غزه کشته است. همچنین اسماعیل هنیه؛ رییس پیشین دفتر سیاسی حماس چند ماه پیش در حمله‌ای در تهران ترور شد و صالح عاروری؛ معاون رهبری حماس چندی پیش در حمله‌ای در بیروت، پایتخت لبنان کشته شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *