برنامه جهانی غذا: مردم افغانستان توانایی تهیه غذای کافی و جلوگیری از سوءتغذیه را ندارند

هسیائو وی‌لی؛ رییس برنامه جهانی غذا برای افغانستان می‌گوید که افغانستان با بحران جدی گرسنگی روبه‌رو است و سه چهارم مردم این کشور توانایی خرید غذای مقوی برای جلوگیری از سوءتغذیه را ندارند.

خانم لی در مراسم که امروز پنج‌شنبه، 26 میزان به مناسبت کمک چین به عملیات بشردوستانه این برنامه در کابل برگزار شد گفت که خانواده‌های سراسر کشور نیازمند کمک‌های غذایی اضطراری در جریان ماه‌های زمستان هستند.

او افزود که افغانستان «مکان خطرناک گرسنگی» در جهان است و تصریح کرد که جلوگیری مهار بحران گرسنگی در این کشور نیاز به حمایت جهانی دارد.

برنامه جهانی غذا گفته که به دلیل بحران مالی جاری، ۱۱ میلیون نفر در کشور امسال از دریافت کمک‌های غذایی اضطراری محروم شده‌اند.

در همین حال، مشاور امور اقتصادی و تجاری سفارت چین در افغانستان که در این مراسم صحبت می‌کرد، گفت که مردم سراسر افغانستان با ناامیدی و گرسنگی مواجه هستند.

ما چن گوانگ افزود: «چین به همکاری با برنامه جهانی غذا برای ارائه کمک‌های غذایی به خانواده‌های که با گرسنگی در افغانستان روبه رو هستند و به کمک برای بقا نیاز دارند، ادامه خواهد داد».

برنامه جهانی غذا گفت که با کمک چین، بیش از دو هزار تُن مواد غذایی از جمله آرد گندم غنی‌شده، روغن نباتی غنی‌شده، نخود و نمک که در اختیار بیش از ۳۵ هزار خانواده قرار داده است.

این در حالی است که در شاخص جهانی گرسنگی نیز افغانستان دو رتبه سقوط کرده و یازدهمین کشور با بحران با جدی گرسنگی در جهان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *