نشست بروکسل؛

سران اتحادیه اروپا طرح‌های جلوگیری از ورود مهاجران را بررسی می‌کنند

رهبران اتحادیه اروپا به هدف یافتن‌ راه‌هایی برای کاهش مهاجرت و تبدیل کردن این اتحادیه به «مقصدی خصمانه‌تر» برای مهاجران، نشستی را در بروکسل برگزار کردند.

این نشست امروز پنجشنبه، 17 اکتوبر برگزار شد و در آن 27 رهبر اتحادیه اروپا برنامه‌هایی را که برای خروج «مهاجران ناخواسته» پیشنهاد می‌شود، بررسی می‌کنند.

رهبران اتحادیه اروپا درحالی با هدف جلوگیری از ورود مهاجران بیشتر، این نشست را برگزار کرده‌اند که از موضع سال ۲۰۱۵ خود که این اتحادیه با بحران مهاجرت روبه‌رو بود، فاصله زیادی گرفته است.

در آن زمان، بیش از یک میلیون مهاجر و پناهنده، بیشتر از خاورمیانه و افغانستان، وارد اروپا شدند و انگلا مرکل؛ نخست‌وزیر وقت آلمان گفته بود که «ما می‌توانیم آن را مدیریت کنیم».

حالا اما رهبران اتحادیه اروپا درپی آن هستند تا مرزهای خود را محکم‌تر و یا همانند برخی از اعضای این اتحادیه، حتی به روی مهاجران، مسدود کنند.

دیک شوف؛ نخست‌وزیر هالند که یک حکومت متمایل به راست‌ها را رهبری می‌کند، هنگام ورود به نشست امروز بروکسل، گفت: «ما می‌بینیم که حال و هوای متفاوتی در اروپا وجود دارد و شمار بزرگی از اروپایی‌ها از اینکه ما به مردمی از خارج که جنایت انجام می‌دهند، کمک می‌کنیم، خسته شده‌اند».

در هفته‌های گذشته، لهستان با گرفتن موضعی جنجالی، اعلام کرد که می‌خواهد حق پناهندگی را به حالت تعلیق درآورد. ایتالیا نیز دو مرکز را برای رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی در بیرون از مرزهای خود، در آلبانیا، ایجاد کرده است و آلمان نیز در ماه‌های اخیر، کنترل مرزهای خود را گسترش داده است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پیش از آغاز این نشست گفت که برای مدیریت مهاجرت، نیاز به «روش‌های مبتکرانه» است. او افزود: «روش‌های مبتکرانه به این معنی است که ما باید درپی ایده امن در کشورهای سومی باشیم. ما می‌توانیم و باید با کشورهای مبدا و ترانزیت کار کنیم».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *