ادعای معاون سیاسی طالبان: در سطح بین‌الملل کسی مخالف ما نیست

در حالی که با گذشت بیش از سه سال از حاکمیت طالبان، هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته، مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان می‌گوید که رژیم این گروه در در انزوای سیاسی قرار ندارد. او ادعا می‌کند که «در سطح بین‌المللی کسی خلاف طالبان فیصله نادرست کرده نمی‌تواند».

این مقام طالبان امروز پنجشنبه، 26 میزان در مراسم افتتاح ساختمان یک مرکز تجارتی در کابل این سخنان را بیان کرده و افزوده که در حال حاضر رژیم این گروه در 40 کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

او  ادعا کرده که سیاست خارجی این گروه «آن قدر قوی شده است که در سطح بین‌المللی کسی برخلاف افغانستان فیصله نادرست کرده نمی‌تواند».

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان همچنین تاکید کرده که طالبان در تعامل با جهان به هیچگونه مانع و تاخیر مواجه نیستند و خواستار «مناسبات خوب با همه» اند.

در حالی که طالبان طی بیش از ۳ سال حضور در افغانستان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده‌اند، اما آنان مدعی‌اند که «فرمایش‌های هیچ کس را قبول ندارند و نه از کسی خواهش» دارند.

ادعای طالبان مبنی بر عدم موجودیت مخالفت در سطح بین‌الملل با این گروه در حالی است که تنها سازمان ملل در ده‌ها نشست درباره وضعیت افغانستان، از این گروه به ویژه در زمینه نقض حقوق بشر انتقاد کرده و قطعنامه‌هایی را علیه آن صادر کرده‌است.

همچنین برخی کشورهای منطقه و همسایه در نشست‌های منطقه‌ای این گروه را به حمایت از تروریزم متهم کرده و شورای امنیت سازمان ملل نیز گزارش‌ها در باره حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را تایید کرده‌است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *