ارتش و وزارت خارجه اسرائیل کشته‌شدن یحیی سنوار در غزه را تایید کردند

وزارت خارجه و ارتش اسرائیل ساعتی پس از اعلام احتمال کشته‌شدن یحیی سنوار؛ رهبر سیاسی حماس درحمله‌ای در غزه، تایید کردند که او در این حمله کشته شده‌است.

وزارت خارجه اسرائیل گفته یحیی سنوار امروز پنج‌شنبه (۲۶ میزان) طی عملیات ارتش اسرائیل در رفح در نوار غزه کشته شده است.

اسرائیل کاتز؛ وزیر خارجه اسرائیل، کشته شدن سنوار را «یک پیروزی مهم نظامی» برای این رژیم خوانده‌است.

همزمان ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تایید کرده که یحیی سنوار در حمله زمینی نیروهای اسرائیلی به یک ساختمان در منطقه جنوبی رفح در  غزه کشته شده‌است.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که این ساختمان از سوی ارتش اسرائیل بمب‌گذاری شده بود. منابع اسرائیلی به رسانه‌های بین‌المللی گفتند که کشته‌شدن یحیی سنوار در این حمله تصادفی بوده و ارتش اسرائیل اطلاعات و برنامه‌ریزی قبلی در این مورد نداشت.

ارتش اسرائیل عصر امروز اعلام کرد که در حمله به یک ساختمان د  غزه سه عضو حماس کشته شده‌اند و احتمال دارد یکی از آن‌ها یحیی سنوار؛ رهبر حماس باشد. رسانه‌های نزدیک به ارتش این رژیم ساعاتی بعد گزارش دادند که تست دی‌ان‌ای از یک جسد بجا مانده در محل تایید کرده که فرد کشته‌شده آقای سنوار است. اسرائیل هنگامی که سنوار در زندانی بود، از وی نمونه دی‌ان‌ای گرفته بود.

با گذشت چند ساعت از حمله و اعلام اسرائیل هنوز حماس درباره ترور رهبر این گروه به صورت رسمی چیزی نگفته اما منابع در حماس به رویترز گفته‌اند که نشانه‌ها در غزه حاکی از کشته شدن یحیی سنوار است.

یحیی سنوار چند روز پس از کشته‌شدن اسماعیل هنیه؛ رهبر سیاسی پیشین حماس در حمله‌ای در تهران، به جای او منصوب شد. او مدتی مخفی بود و اخیراً گزارش شده بود که در صورت توافق آتش‌بس اسرائیل به او اجازه خواهد داد تا غزه را به مقصد سودان تر کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *