محمود صیقل: پاکستان از قطع‌نامه‌های سازمان‌ملل تخطی می‌کند

نماینده سازمان ملل در افغانستان می گوید که پاکستان با پناه دادن به تروریستان از قطعنامه های این سازمان تخطی می کند.
به گفته او، طی پانزده سال گذشته، شمار زیادی از رهبران گروه‌های “تروریستی”، به شمول اسامه بن لادن رهبر شبکۀ القاعده، ملا عمر و ملا اختر منصور رهبران گروه طالبان، در پاکستان بسر برده و در همانجا از پا در آمده اند.

160623092830_mahmoud-saikal_640x360_saikal_nocredit
به گفته محمود صیقل، پاکستان پناهگاه‌های امن تروریستان است و این کار اسلام‌آباد “نقض آشکار حاکمیت کشورهای دیگر را از سوی پاکستان ثابت می‌سازد و تخطی روشن از قطعنامه‌های ۱۳۷۳ و ۲۲۵۵ شورای امنیت در رابطه به رژیم تعزیرات در برابر طالبان به شمار می‌رود.
صیقل گفته است که به باور افغانستان نیاز فوری برای اجرای درست قطعنامه های موجود شورای امنیت سازمان ملل درباره تروریسم احساس می شود.
نماینده افغانستان در سازمان ملل می گوید که رییس جمهور غنی در سخنرانی اش درپارلمان کشور، گفته بود که افغانستان گزینه ای جز فرستاده قضایای مربوط به تروریسم به شورای امنیت ندارد.
آقای غنی تاکید کرده بود که در صورت عدم تغییر در سیاست استفاده از تروریستان برای انجام جنگ های نیابتی، کابل ناگزیر به مراجعه به شورای امنیت خواهد شد.
محمود صیقل پاکستان را متهم کرده که با عمل نکردن به تعهداتش باعث کندی روند صلح شده و افزوده است: “در مقابل رفتار غیر مسئولانه یک کشور خاص، سایر اعضاء گروه هماهنگی چهار جانبه به تعهدات انجام شده پابند بوده و حتی به آن جامه عمل پوشانده‌اند.”
صیقل کشته شدن ملا منصور در خاک پاکستان را نشان حضور تروریستان در خاک این کشور دانست و گفت که بازی انکار، دورویی و ملامت کردن افغانستان ادامه دارد که باید متوقف شود.
او گفت که صدای عقلانیت افغانستان باید شنیده شود در غیر آن، پیام افغانستان تسلیم نشدن در برابر تجاوز است.
نماینده افغانستان در سازمان ملل تروریستان را خطری برای تمام جهان خوانده است و گفته است که اکثر این گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی از خدمات تسهیلاتی و سازماندهی عناصری مستفید می‌گردند که در داخل دستگاه دولتی پاکستان قرار دارند و معتقد به استفاده از خشونت برای تحقق اهداف سیاسی شان هستند.

مطالب مرتبط