نواز شریف برای امضای قرارداد هسته ای در یک سفر چهار روزه به امریکا رفته است

نخست وزیر پاکستان به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات امریکایی  وارد واشنگتن شد و در ابتدای سفر چهار روزه‌اش به واشنگتن، شامگاه یکشنبه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دیدار کرد.

 این نخستین سفر یک مقام بلندپایه پاکستانی پس از پنج سال به آمریکا است. نواز شریف را در این سفر یک هیئت بلندپایه پاکستانی همراهی می کند. و دیدار میان شریف و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز چهارشنبه صورت می گیرد. در این سفر یک قرارداد هسته ای میان طرفین منعقد می شود که براساس آن،

پاکستان نیز مانند هند از آمریکا تجهیزات هسته ای می خرد. مسئله حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان و همکاری پاکستان درباره مذاکره طالبان با دولت افغانستان از جمله موضوعات مهم مورد گفت وگو میان طرفین در این سفر نواز شریف است.

جان کری پس از این دیدار به خبرنگاران گفت روابط با پاکستان هیچ‌گاه به این اهمیت نبوده و اسلام‌آباد نقشی مهم در ثبات منطقه دارد.

روابط دو کشور طی دو سال اخیر با تنش‌هایی همراه بوده است اما مقام‌های آمریکایی گفته‌اند آمادگی دارند پرداخت بخشی از کمک‌های یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری به پاکستان را پس از دو سال وقفه از سر بگیرند.

مطالب مرتبط