فهرست نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نهایی شد

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرد که این نهاد فهرست نامزدان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو را تکمیل و نهایی کرده و برای اعلام به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده‌است.blank

اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، شامگاه روز گذشته (سه‌شنبه، ۳ ثور) در یک نشست خبری اعلام کردند که در بررسی‌های آنان هیچیک از نامزدان احتمالی ریاست جمهوری از فهرست نهایی حذف نشده‌است.

زهره بیان شینواری؛ رییس این کمیسیون گفت که این نهاد درخواست‌هایی را برای دریافت معلومات در مورد نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به همه‌ ادارات مربوط فرستاده‌بود؛ اما معلومات یا شکایتی دریافت نکرد که بر‌اساس آن یکی از نامزدان و یا معاونان آن‌ها از فهرست نهایی حذف شوند.

محمدقاسم الیاسی؛ سخنگو و منشی این کمیسیون هم در این نشست گفت که این فهرست پس از بررسی‌های حقوقی، قانونی و رسید‌گی به شکایت‌ها و اعتراض‌ها نهایی شده و آن‌ها آن را برای نشر به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده‌اند.

طبق قانون انتخابات، فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام و برای نهایی‌سازی و بررسی شکایت‌ها و اعتراض‌های احتمالی علیه نامزدان به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی فرستاده می‌شود.

آقای الیاسی گفت که این فهرست از سوی کمیسیون انتخابات تا دو روز دیگر اعلام خواهد شد.

افق را در تلگرام دنبال کنید

انتخابات ریاست جمهوری قرار است به تاریخ ۶ میزان سال جاری برگزار شود. در این انتخابات ۱۸ تن برای رسیدن به ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند. محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر،‌ رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، عبداللطیف پدرام، غلام‌فاروق جیلانی،‌ گلبدین حکمتیار،‌ عبدالحکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، محمدشهاب حکیمی، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال و شیدامحمد ابدالی، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان هستند.

انتخابات ریاست جمهوری، شورای ولایتی، شورای ولسوالی و انتخابات پارلمان غزنی قرار بود به روز ۳۱ حمل امسال برگزار شود؛ اما ابتدا به ۲۹ سرطان و بار دیگر به ۶ میزان به تعویق افتاد.

مطالب مرتبط