فیلم جوکر، رکورد فروش در سینماهای امریکا را شکست

فیلم جوکر تولید شرکت براداران وارنر با فروش ۹۳.۵ میلیون دالری آخر هفته در امریکای شمالی، رکورد موفقیت در ماه اکتوبر را در هالیوود جابجا کرد.

blank

فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و بازیگری واکین فینیکس روی پرده رفته است، به زندگی جوکر این شخصیت منفی در دنیای کمیک استریپ بتمن می‌پردازد. این فیلم پیش‌تر برنده جایزه شیر طلایی فستیوال ونیز ۲۰۱۹ شده بود.

از زمان پخش اولیه جوکر منتقدان نسبت به خشونت زیاد در صحنه‌های فیلم هشدار داده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد این هشدارها و همچنین درجه بندی فیلم در رده خشن بر فروش آن تاثیری نداشته است چرا که فیلم موفق شده است از اکران خود در ۴.۳۷۴ سینما درآمدی معادل ۹۳.۵ میلیون دالر تنها در یک آخر هفته کسب کند.

این میزان اقبال عمومی، رکورد پیشین فروش در ماه اکتوبر را که با ۸۰ ملیون دالر متعلق به فیلم ونوم تولید شرکت سونی بود شکسته است.

فروش جوکر در سینماهای جهان نیز با استقبال گسترده مواجه بوده است به نحوی که با فروش ۱۴۰ میلیون دالری در ۲۲ هزار سینما، فروش افتتاحیه فیلم در مجموع به رقم ۲۳۴ میلیون دالر رسیده است.

فیلم‌های هالیوود در سال ۲۰۱۹ تا کنون ۸.۶۴ میلیارد دالر فروش داشته‌اند که این میزان ۵ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط