هنرپیشه برنده اسکار در تظاهرات تغییرات اقلیمی در واشنگتن بازداشت شد

جین فوندا؛ هنرپیشه برنده جایزه اسکار که در تظاهرات تغییرات اقلیمی در واشنگتن شرکت کرده‌بود، از سوی پولیس امریکا بازداشت شد.blank

این هنرپیشه ۸۱ ساله هنگامی که در برابر کاخ کنگره امریکا با یک گروه حامی انرژی پاک حضور یافته‌بود از سوی پولیس بازداشت شد.

او گفته‌است که در تظاهرات بیشتری حضور خواهد یافت و این حرکت او الهام‌گرفته از جنبش بی‌نظیری است که جوانان‌ امریکایی آن ‌را به‌وجود آورده‌اند.

این اولین‌بار نیست که خانم فوندا در تظاهرات شرکت می‌کند یا بازداشت می‌شود، او سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد.

او یکی از ۱۶ نفری است که توسط پولیس بازداشت شده‌است. افراد بازداشت‌شده به ایجاد ازدحام، ایجاد مانع یا آزار رساندن به دیگران متهم شده‌اند.

جین فوندا با مبارزات خود معروف است. او به‌ویژه در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ در جنبش مدنی امریکا علیه تبعیض نژادی و جنگ ویتنام فعال بود.

او در سال ۲۰۱۶ جشن شکرگزاری را همراه با معترضان به ساخت خط لوله نفتی داکوتا اکسس و کی‌استو اکس‌ال گذراند. این خط لوله ۱۴۰۰ کیلومتری، قرار است نفت را از آلبرتا در کانادا به ایالت نبراسکای امریکا انتقال دهد.

گروه‌های حامی محیط زیست می‌گویند این پروژه‌ محیط زیست را نابود خواهد کرد.

جین فوندا تاکنون نامزد هفت جایزه اسکار شده‌است و دو جایزه را برای فیلم‌های کلوت در سال ۱۹۷۱ و بازگشت به خانه محصول ۱۹۷۸ به‌دست آورده‌است.

مطالب مرتبط