صلح و انتخابات محور گفتگوی اشرف غنی و معاون وزارت خارجه امریکا

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که اشرف غنی؛ رییس جمهوری افغانستان با الیس ولز؛ معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی دیدار و در مورد صلح و انتخابات گفتگو کرده‌است. 

ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای نوشته که این دیدار پیش از چاشت امروز سه‌شنبه، ۲۳ میزان انجام شده و انتخابات ریاست جمهوری، صلح، امنیت و روابط منطقه‌ای محور بحث دو طرف بوده‌است.

در خبرنامه آمده ارگ آمده‌است: «الیس ولز از برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری ستایش کرده و گفت که انتخابات برای تحکیم پایه های مردم سالاری، مهم و ارزنده است.»

از طرفی هم اشرف غنی در این دیدار به استقلالیت کمیسیون‌های انتخاباتی تاکید کرده و گفته که به فیصله‌های این کمیسیون باید احترام گذاشته شود.

او افزوده که قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی هیچ نامزدی نباید ادعای پیروزی کند.

در خبرنامه همچنین آمده که آقای غنی تاکید کرده که برای رسیدن به صلح باعزت و پایدار اجماع سرتاسر وجود دارد.

او گفته که پروسه صلح اولویت کاری حکومت فعلی و آینده است.

این دیدار در حالی با معاون وزارت امور خارجه امریکا انجام شده که پس از انتخابات ریاست جمهوری مقام‌های سفارت امریکا در کابل چندین بار از کمیسیون انتخابات بازدید کرده‌اند.

این سفارت به شفافیت در کار کمیسیون‌های انتخاباتی تاکید کرده‌است. در آخرین مورد جان بس؛ سفیر امریکا در کابل شام روز گذشته به مقر کمیسیون انتخابات رفت و تاکید کرد که برای شفافیت باید اولویت داده شود تا عجله در اعلام نتایج.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان امسال برگزار شد و کمیسیون انتخابات اعلام کرده که نتایج ابتدایی این پروسه در ۲۷ میزان اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط