ضرب‌الاجل ۳۵ ساعته ترکیه به کردهای سوریه برای عقب‌نشینی

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که اگر نیروهای کرد ظرف ۳۵ ساعت از شمال شرق سوریه عقب‌نشینی نکنند عملیات«چشمه صلح» را ازسرمی‌گیریم.blank

به گزارش افق به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: «در زمانی که ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه با امریکا تلاش می‌کند واشنگتن به حمایت از نیروهای مدافع خلق کرد ادامه می‌دهد. آن‌ها برای ایجاد یک دولت تروریستی در مجاورت با مرزهای ما تلاش می‌کردند و ما طرحشان را شکست دادیم.»

وی افزود: ۳۵ ساعت زمان باقی مانده و اگر کردها از منطقه امن عقب‌نشینی نکنند عملیات «چشمه صلح» ازسر گرفته خواهد شد.

مولود چاووش‌اوغلو گفت: ما از آغاز عملیات چشمه صلح شاهد کمپاین های برای گمراهی و خدشه‌دار کردن وجهه‌مان بودیم. از همان حین مقوله ترک‌ها و کردها مطرح شد. کردها دشمن ما نیستند.

چاووش‌اوغلو درباره سفر فردا(سه‌شنبه) رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به روسیه گفت: دیدار

نیروهای دموکراتیک سوریه که رهبری آن‌ها با کُردها است، روز یکشنبه گفتند که تمام رزمندگان خود را از شهر مرزی رأس العین بیرون کشیده‌اند این در حالی است که یوسف حمود، سخنگوی ارتش ملی سوریه که مورد حمایت ترکیه است، در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: «نیروهای دموکراتیک سوریه هنوز کاملا از رأس العین خارج نشده‌اند.»

عقب نشینی نیروهای دموکراتیک سوریه بخشی از توافق‌نامه ترکیه با امریکا برای خروج از منطقه امنی است که آنکارا قصد دارد در نزدیکی مرز خود ایجاد کند.

مطالب مرتبط