تیک‌تاک از نوجوان افغان – امریکایی عذرخواهی کرد

شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» از یک نوجوان افغان – امریکایی به‌خاطر لغو بی‌موجب حسابش عذرخواهی کرد.blank

حساب فیروزه عزیز بعد از انتشار فیلمی در انتقاد از سیاست‌های چین در برابر مسلمانان اویغور در شبکه اجتماعی تیک‌تاک مسدود شده بود.

صاحب این شبکه اجتماعی یک فرد چینی است و گفته‌است که حساب خانم عزیز را دوباره فعال کرده‌است. به گفته این شبکه، حساب او به دلیل خطایی که ربطی به موضوعات چین نداشته، مسدود شده بود.

مسوولان تیک‌تاک گفته‌اند که به دلیل اشتباه انسانی فیلم اپلود شده خانم فیروزه،‌ برای یک ساعت در روز پنجشنبه، ۲۱ نوامبر از دسترسی خارج شده بود.

فیروزه عزیز که هفده سال دارد، فیلم کوتاهی که به ظاهر درباره آرایش کردن و تاب‌دار کردن مژه بود، از سیاست‌های چین در قبال اقلیت اویغور انتقاد کرده بود.

او در آن فیلم بعد از چند ثانیه صحبت درباره آرایش مژه، از مخاطبان خواست که از گوشی‌های تلفن خود استفاده کرده و بگردند و بخوانند چه بر سر اویغورها آمده‌است.

او گفته بود که این گروه از مردم چین در آستانه «هولوکاستی دیگر» قرار دارند.

این در حالی است که انتشار اسناد جدیدی درباره سیاست‌های چین در قبال اویغورها، نشان می‌دهد که دولت چین برای اعتراف، تغییر دین و زبان اویغورها آن‌ها را به اردوگاه‌هایی ویژه می‌فرستد؛ اما مقام‌های چینی این ادعاها را رد کرده‌اند.

مالکیت تیک‌تاک یک شرکت چینی در دست دارد. این شرکت، اپلیکیشن مشابهی دارد که در درون چین کار می‌کند. این شرکت بارها تاکید کرده که قوانین نظارتی درون چین را برای مدیریت اپلیکیشن‌هایی که خارج از چین هستند، به کار نمی‌برد.

خانم عزیز در حساب توییترش نوشته که عذرخواهی تیک‌تاک را نمی‌پذیرد؛ به گمان او پذیرفتنی نیست که همزمان با انتشار سه فیلم انتقادی، حسابش را به خاطر فیلمی دیگر که او در حساب پیشینش منتشر کرده بود ببندند.

حساب پیشین خانم عزیز نیز که در آن به انتقاد از سیاست‌های چین می‌پرداخت مسدود شده بود.

مطالب مرتبط