اپل به انتقاد اوکراین واکنش نشان داد

شرکت اپل به انتقاد دولت اوکراین نسبت به نشان دادن شبه جزیره کریمه به عنوان بخشی از سرزمین روسیه بر روی نقشه‌ها و اپلیکیشن‌های پیش بینی وضع آب و هوای این شرکت پاسخ داد و اعلام کرد که با دیدی عمیق‌تری برخورد با مرزهای مورد مناقشه را بررسی می‌کند.blank

یکی از سخنگویان اپل امروز شنبه، ۳۰ نوامبر گفته‌است که این شرکت براساس قوانین داخلی و بین المللی عمل کرده‌است.

او افزوده که تغییر در مورد وضعیت جغرافیایی «شبه جزیره کریمه» بر روی اپلیکیشن‌های نقشه و پیش بینی وضع آب و هوا، که تنها برای کاربران روسیه صورت گرفته، بر مبنای قوانین جدیدی است که در آن‌جا وضع شده‌است.

روسیه چند روز پیش از شرکت اپل درخواست کرد که شبه جزیره کریمه را در اپلیکیشن های خود به عنوان بخشی از خاک این کشور به حساب بیاورد و پس از آن اپل برای کاربران در روسیه، این مکان را بخشی از خاک روسیه به‌نمایش درآورد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را که بخشی از اوکراین بود تصرف و به خاک خود ضمیمه کرد. جامعه بین‌الملل این عمل را به شدت محکوم کرد.

بیشتر مردم این منطقه به روسی صحبت می‌کنند. بعد از این تغییر اگر از روسیه کسی با تلفن‌های اپل به اپلیکیشن‌های نقشه و پیش‌بینی وضع هوا نگاه کند کریمه را بخشی از خاک روسیه می‌بیند.

اپل در بیانیه‌ای گفته: «ما هیچ گونه تغییری در نقشه‌های اپل در ارتباط با وضعیت کریمه در خارج از روسیه اعمال نکرده‌ایم.»

در اعلامیه آمده‌است: «ما قبل ازهرگونه تصمیم گیری در مورد نقشه‌های این شرکت، قوانین بین المللی و همچنین قوانین داخلی امریکا وسایر نقاط را مرور کرده و براساس قانون در صورت لزوم تغییراتی اعمال می‌کنیم.»

شرکت اپل همچنین افزوده که هدف این شرکت این است که به مشتریانش اطمینان دهد که می‌توانند با استفاده از خدمات اپل در هر کجای دنیا لذت ببرند.

مطالب مرتبط