هواوی، موبایل فاقد هرگونه قطعه امریکایی ساخت

تحلیل‌گران مؤسسه های UBS و Fomalhaut Techno Solutions ادعا می‌کنند که گوشی هوشمند میت ۳۰ هواوی فاقد هرگونه قطعات امریکایی است.

blank

بر اساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال، ظاهرا هواوی برای تامین تعدادی از قطعات حیاتی مورد نیاز خود با چندین تامین‌کننده غیر امریکایی همکاری کرده‌است.

به‌عنوان مثال این شرکت اکنون در عوض خریداری آمپلی‌فایرهای صوتی خود از کمپنی Cirrus Logic اقدام به تهیه آ‌ن‌ها از شرکت هالندی NXP می‌نماید.

به علاوه هواوی در عوض خریداری تراشه‌های وای‌فای و بلوتوث از شرکت برودکام بر توان فنی واحد تولید نیمه‌هادی خود موسوم به های‌سیلیکون به‌طور کامل تکیه کرده‌است.

همچنین غول چینی به منظور تامین سایر قطعاتی که پیش‌تر از سوی تولیدکنندگان امریکایی تامین می‌شد نیز اکنون به سراغ شرکت‌هایی نظیر کمپنی جاپانی Murata و شرکت تایوانی مدیاتک رفته‌است.

به عقیده تحلیل‌گران مؤسسه UBS، پیشرفت تلاش‌های هواوی در راستای بومی‌سازی ظاهرا فراتر از حد انتظار بوده‌است. چرا که اکنون می‌بینیم برخی محصولات ۴G هواوی نظیر گوشی هوشمند‌های Y9 پرایم ۲۰۱۹ و میت ۳۰ دیگر از هیچ قطعه امریکایی استفاده نمی‌کنند.

سخنگوی شرکت هواوی در گفتگو با وب‌سایت WSJ گفت: «هواوی صریحا ترجیح می‌دهد که فرآیند به‌کارگیری و خریداری قطعات از تامین‌کنندگان و شرکای امریکایی خود را ادامه دهد. چنان‌چه تصمیمات دولت امریکا مانع از تحقق چنین پدیده‌ای شود؛ در این‌صورت هواوی برای تامین قطعات مورد نیاز خود چاره‌ای جز یافتن منابع غیر امریکایی نخواهد داشت.»

اگرچه اکثر شرکت‌های امریکایی از تجارت با هواوی منع شده‌اند؛ اما غول چینی هنوز نتوانسته وابستگی خود به تامین‌کنندگان امریکایی را به‌طور کامل از بین ببرد.

هواوی پیش‌تر اعلام کرد که با پیش‌بینی اعمال تحریم‌ها اقدام به ذخیره‌سازی برخی قطعات مورد نیاز خود کرده‌است. از طرفی کالبدشکافی‌های مستقل نشان می‌دهند که برخی دستگاه‌های جدیدتر کماکان از قطعات امریکایی استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط