آزمایش موشکی کوریای شمالی همزمان با تشدید تنش‌ها با امریکا

کوریای شمالی اعلام کرده‌است که به یک آزمایش موشکی بسیار مهم دست زده‌است. این در حالی که تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن بار دیگر افزایش یافته‌است.blank

به گزارش رسانه‌های کوریای شمالی، این آزمایش در تاسیسات سوها واقع در شمال غربی، این کشور انجام شده‌است.

امریکا گفته‌است که کوریای شمالی پیشتر متعهد شده‌بود که مرکز سوها را برچیند. بنا بر گزارش‌ها، کوریای شمالی در این مرکز به پرتاب ماهواره و آزمایش موتور موشک‌های بالستیک می‌پردازد.

کوریای شمالی درباره اقدام جدید جزئیاتی ارائه نکرده؛ اما گفته‌است نتیجه این آزمایش موقعیت استراتژیک این کشور را تقویت خواهد کرد.

امریکا و کوریای جنوبی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

کوریای شمالی اخیرا هشدار داده‌بود که خط مشی جدیدی را در برابر امریکا در پیش خواهد گرفت.

پیونگ یانگ روز جمعه (۶ دسامبر) برای نخستین‌بار در ظرف یک‌سال گذشته حملات خود علیه دونالد ترامپ؛ رییس ‌جمهوری امریکا را از سر گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کوریای شمالی گفت اگر دونالد ترامپ، حالت تهاجمی دارد باید آن را به عنوان بازگشت عارضه کندذهنی یک فرد پیر کندذهن تلقی کرد.

کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ در جون ۲۰۱۸ در سنگاپور و در فبروری سال ۲۰۱۹ در ویتنام دیدار کردند. هدف از آن دیدارها ترغیب کوریای شمالی به متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای این کشور بود.

اما مذاکرات دو کشور، به رغم دیدار دو رهبر در جون سال جاری میلادی در منطقه غیرنظامی بین دو کوریا متوقف شده‌است. در آن دیدار آقای ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری امریکا پا به خاک کوریای شمالی گذاشت.

مطالب مرتبط