اعلام نتایج ابتدایی انتخابات؛ اشرف غنی پیشتاز است

کمیسیون مستقل انتخابات، پس از نزدیک به سه ماه، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. بر بنیاد این نتایج اشرف غنی با به‌ست آوردن ( ۵۰٫۶۴) درصد آرا پیشتاز است.

بر بنیاد آماری که از سوی کمیسیون انتخابات منتشر شده، عبدالله عبدالله از دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با به‌دست آوردن (۷۲۹۰۰۰) رای در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین گلبدین حکمتیار با گرفتن ۷۰ هزار و ۲۴۲ رای،‌ رحمت الله نبیل؛ ۳۳ هزا و ۹۲۱ رای، فرامرز تمنا؛ ۱۸ هزار و ۶۶ رای در رده‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

حوا علم نورستانی؛ رییس کمسیون گفت که کمیسیون کار خود را با شفافیت و صداقت انجام داده و نتایج انتخابات را با شفافیت کامل اعلام می‌کند.

بر اساس تقویم انتخاباتی، کمیسیون انتخابات قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۲۷ میزان و نتایج نهایی را هم در ۱۶ عقرب اعلام کند، اما نتایج ابتدایی انتخابات به تعویق افتاد.

این در حالیست که پیش از این تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی خواستار ابطال ۳۰۰ هزار رای فاقد معلومات بیومتریکی و بازشماری مجدد آرای ۲۷ ولایت شده بود، اما مسوولان کمیسیون انتخابات به خبرگزاری افق گفتند که فرصت کافی برای بازشماری مجدد آرای ۲۷ ولایت وجود ندارد.

مطالب مرتبط