دیگ بخار افغانستان به ۱۴ کشور جهان صادر می‌شود

دیگ بخار راشکو بابای افغانستان که در ولایت‌های ننگرهار و کابل تولید می شود علاوه بر بازارهای افغانستان در بازارهای جهانی نیز به شهرت رسیده و هم‌اکنون به ۱۴ کشور جهان صادر می‌شود.blank

به گزارش خبرگزاری دولتی باختر، مسؤولان فابریکه تولیدی دیگ بخار راشکو بابا می‌گویند که سالانه ده‌ها هزار دیگ را به بازارهای افغانستان و جهان عرضه می‌کنند.

این شرکت ابتدا دست کم ۱۵ سال پیش در ساحه درونته ولایت ننگرهار به فعالیت آغاز کرد و اکنون با رونق کارش در کابل نیز مشغول تولید دیگ بخار است.

راشکو بابا در افغانستان گران‌ترین و مشهورترین دیگ بخار است.

این دیگ‌های بخار در حال حاضر تا چهار هزار افغانی در بازارهای داخل کشور به فروش می‌رسد و از نظر کیفی و طبخ غذا در زمان کم، بی‌نظیر است.

یکی از مسؤولان شرکت تولیدی دیگ بخار راشکو بابا گفته‌است که آنان در کنار بازارهای افغانستان به کشورهای اوکراین ، تاجیکستان ، ازبکستان ، قزاقستان ، پاکستان، ایران، عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان، لتوانیا و امارات متحده عربی نیز دیگ بخار صادر می‌کنند.

او گفته‌است: «اول دیگ‌های بخار را به یک شکل می‌ساختیم حالا انواع و اقسام دیگ‌های بخار در اندازه‌های مختلف می‌سازیم و به بازار عرضه می‌کنیم.»

در حال حاضر ۲۰۰ کارگر در دو فابریکه تولیدی دیگ بخار راشکو بابا در ننگرهار و کابل مشغول کار اند و همچنین ۵۰۰ جوان دیگر به گونه غیرمستقیم از راه بسته‌بندی، بازاریابی و فروش در این صنعت، اشتغال دارند.

مسؤولان این فابریکه می‌گویند که از نظر کیفی دیگ بخار راشکو بابا در میان دیگ‌های تولیدی در آسیا و بخش‌هایی از اروپا سرآمد است.

مطالب مرتبط