تشدید اعتراضات در هند؛ پولیس راه معترضان را مسدود کرد

پولیس هند با شدت گرفتن اعتراضات جاده‌ها را مسدود کرده تا راه کشاورزان معترض که با موترهای کشاورزی در حال حرکت به سمت پایتخت هستند را ببندد.

blank

به گزارش رویترز امروز (12 فبروری) همزمان با حرکت ده‌ها هزار کشاورز معترض به سمت شهر دهلی‌نو، پولیس هند تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ و برخی دروازه‌های ورودی به پایتخت را با موانع مختلف مسدود کرده است.

کشاورزان هندی سال ۲۰۲۱ جنبش بزرگی را در اعتراض به قیمت محصولات کشاورزی به راه انداختند و وعده بهبود اوضاع را دریافت کردند اما به نظر می رسد پس از دو سال به خواسته‌های خود دست پیدا نکردند.

انتظار می‌رود برخی از وزرای دولت هند روز دوشنبه با رهبران اتحادیه‌های کشاورزی دیدار کنند تا از تکرار یک جنبش اعتراضی دیگر جلوگیری کنند.

این راهپیمایی تنها چند ماه قبل از انتخابات سراسری در هند برگزار می‌شود که در آن انتظار می‌رود نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای سومین دوره پیروز شود.

 رای میلیون‌ها کشاورز هندی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و احزاب حاکم سعی می‌کنند کشاورزان را در کنار خود نگه دارند.

تصاویر تلویزیونی کشاورزان را سوار بر تراکتور نشان می‌دهد که از ایالت‌های پنجاب و هاریانا در شمال هند به سمت دهلی حرکت می‌کنند درحالیکه موانعی از جمله سیم خاردار و بلوک‌های سیمانی برای متوقف کردن آنها نصب شده است. پولیس همچنین دستوراتی مبنی بر ممنوعیت تجمعات عمومی در دهلی صادر کرده است.

کشاورزان پس از فراخوان رهبران اتحادیه برای حمایت بیشتر و تضمین قیمت برای محصولات خود به خیابان هاآمدند که دولت را تحت فشار قرار دهند تا به وعده خود مبنی بر دوبرابر کردن درآمد کشاورزان عمل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *