هشدارها در مورد جنگ غزه و تاثیر آن بر اقتصاد جهان

بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هشدار دادند که جنگ در غزه و حملات مرتبط با آن بر کشتی‌ها در دریای سرخ، اقتصاد جهان را تهدید می‌کند.

blank

کرستالینا جورجییوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول امروز دوشنبه (۱۲ فبروری) در نشست سالانه کشورهای جهان با اشتراک رهبران سیاسی و تجارتی در دوبی گفت که جنگ حماس و اسرائیل از قبل اقتصاد شرق میانه و منطقه شمال افریقا را صدمه زده است و اگر طولانی شود، تاثیرات آن می‌تواند برجهان تاثیر بگذارد.

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول گفت:«من بیشتر از طولانی شدن این تنش هراس دارم، اگر به درازا بکشد، خطر گسترش آن نیز افزایش می‌یابد. در حال حاضر خطر گسترش آن را در کانال سوئز در حالی مشاهده می‌کنیم که حوثی ها بر انتقالات در دریای سرخ حمله کرده اند».

جنبش انصارالله یمن می‌گویند که در همبستگی با فلسطینی‌های غزه کشتی های اسرائیلی یا کشتی هایی که هرگونه ارتباطی با اسرائیل دارند را هدف قرار می دهند.

این در حالی است که کنفرانس ملل متحد در خصوص تجارت و توسعه ماه گذشته هشدار داد که سطح عبور ترافیک تجارتی از کانال سوئز در دو ماه گذشته بیش از ۴۰ در صد کاهش یافته است.

در همین حال، اجی بنگا، رییس بانک جهانی در جریان نشست سالانه کشورهای جهان گفت که آنچه در غزه و اوکراین و دریای سرخ جریان دارد، از چالش‌های عمده اقتصاد جهانی به شمار می‌رود.

او افزود که با در نظر داشت این همه، ممکن است رشد اقتصادی در کمترین سطح آن در مقایسه با ۵۵ سال گذشته قرار داشته باشد و به گفته وی «این چیزی است که باید آن را از نزدیک زیر نظارت داشته باشیم».

مقامات رژیم اسرائیل می‌گویند که گروه حماس در جریان حمله بر این رژیم ۱۱۴۰ نفر را کشتند.

این در حالی است که مقامات صحی در غزه گفته اند که درجریان حملات رژیم اسرائیل بر غزه تا اکنون بیش از ۲۸ هزار نفر که بیشتر شان زنان و کودکان هستند، کشته شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *