وزارت مالیه: معاش متقاعدین بدون روند بیومتریک پرداخته می‌شود

وزارت مالیه‌ اعلام کرد که در سال مالی جاری، معاشات متقاعدین با کارت‌های قبلی شان و بدون طی مراحل روند بیومتریک جدید پرداخت می‌شود.blank

عمر درانی؛ رییس عمومی خزینه تقاعد وزارت مالیه امروز پنج‌شنبه، ۱ جوزا در یک نشست خبری گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرنطین در کشور، روند بیومتریک متقاعدین متوقف شده‌است.

او افزود که براساس مشوره‌هایی که با شوراهای متقاعدین صورت گرفته، حکومت افغانستان و وزارت مالیه با درک شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی متقاعدین، تصمیم گرفته است که تا حقوق آن‌ها را مطابق جدول نوبتی در چهار الی پنج ماه آینده پرداخت کند.

آقای درانی تصریح کرد که این اداره برای آغاز روند بیومتریک پس از پایان وضعیت قرنطین آمادگی دارد.

او از متقاعدین خواست که در حال حاضر با درنظرداشت «حالت بحرانی موجود» در خانه‌های‌شان مانده و برای دریافت حقوق‌شان به ریاست عمومی خزینه تقاعد مراجعه نکنند.

این مقام وزارت مالیه گفت که این وزارت حقوق متقاعدین بیومتریک نشده را براساس کارت‌های قبلی در سه بخش پرداخت می‌کند. به گفته‌ او، برای متقاعدین و ورثه‌ آن‌ها که حقوق سالانه‌شان تا ۷۵ هزار افغانی باشد، معاش ۱۲ ماهه شان به‌گونه کامل پرداخت می‌شود.

او همچنین گفت که برای متقاعدین و ورثه آنها که حقوق سالانه شان از ۷۵ الی ۱۵۰ هزار افغانی باشد، ۷۵ درصد معاش یعنی معاش ۹ ماهه شان پرداخت می‌شود و نیز برای متقاعدین و ورثه آن‌ها که حقوق سالانه ‌شان که حقوق سالانه ‌شان از ۱۵۰ هزار افغانی بالاتر باشد، ۵۰ درصد معاش یعنی معاش شش ماهه‌ی‌شان پرداخت می‌شود.

عمر درانی تأکید کرد که براساس این سه کتگوری، متقاعدینی که معاش سه ماه و یا شش ماه‌شان باقی می‌ماند، در جریان دو ماه اخیر سال مالی پرداخت خواهد شد.

مطالب مرتبط