آغاز کارزار ملی مبارزه با مهاجرت غیر قانونی در کشور

حکومت افغانستان کارزار ملی «میهن من – عزت من» را به هدف کاهش مهاجرت‌های غیر قانونی راه‌اندازی کرد.blank

این کارزار که از سوی وزارت‌های امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، اطلاعات و فرهنگ، امور داخله، رادیو تلویزیون ملی و سایر ادارات مربوط راه‌اندازی شده امروز پنج‌شنبه، ۱۶ اسد رسماً آغاز شد.

کارزار ملی «میهن من – عزت من» در پی حوادث مرگبار غرق شدن پناهجویان افغان در رودخانه هریرود و کشته شدن سه پناهجوی دیگر در اثر آتش‌سوزی در ایران، آغاز شده‌است.

خانم عالمه؛ وزارت امور مهاجرین امروز در یک نشست خبری گفت که شماری از جوانان از خطرات مهاجرت‌های غیرقانونی، قاچاق انسان و قوانین مهاجرت و پناهندگی آگاهی ندارند و برای رسیدن به مقصد از طریق مسیرهای غیرقانونی سفر می‌کنند.

او افزود که این کارزار با نشر و پخش پیام‌هایی در مورد خطرات مهاجرت‌های غیر قانونی از طریق رسانه‌های تصویری و چاپی دولتی و خصوصی، شبکه‌های اجتماعی، نصب تابلوهای تبلیغاتی در شهرها و نمایش فیلم‌های مستند پیرامون مهاجرت عملی می‌شود.

معین امور پناهندگان وزارت مهاجرین همچنین گفت این وزارت به منظور بلند بردن سطح آگاهی مردم برنامه مشورت‌دهی را از طریق مرکز معلومات مهاجرت (MRC) راه‌اندازی کرده‌است.

براساس اطلاعات وزارت مهاجرین افغانستان در ده سال گذشته ۱۰ میلیون افغان به کشور بازگشته‌اند و ۶ میلیون افغان دیگر نیز در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان مهاجر و پناهجو بسر می‌برند.

به گفته او، پدیده مهاجرت غیر قانونی در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته و هزاران شهروند کشور اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

این مقام وزارت مهاجرین همچنین گفت که رقم بلندی از کسانی‌که در مسیرهای قاچاقی قربانی می‌شوند، زنان و کودکان هستند.

مطالب مرتبط