صالح: شبکه حقانی و داعش علیه مردم غرب کابل، جنگ علنی به راه انداخته‌اند

امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید، گروه‌های حقانی و داعش جنگ علنی را علیه مردم غرب کابل به راه انداخته‌اند. او با اشاره به حمله اخیر منسوب به داعش بر یک مرکز آموزشی در دشت برچی گفته که «دوسیه مرکز کوثر دانش تا زمانی زنده خواهد بود که تروریستان به پنجه قانون سپرده شوند».blankصالح، امروز (سه شنبه، ۶ عقرب) در صفحه فیسبوک‌اش در مورد تصمیم دهم مسئولان امنیتی کابل نوشته که پوشش امنیتی متفاوتی برای ساحه آسیب‌پذیر غرب کابل گرفته می‌شود و به گفته او «اکنون گروه حقانی و داعش جنگ علنی را علیه تمام مردم غرب کابل به‌ راه انداخته‌اند».

صالح نوشته‌است: «درد مردم غرب کابل درد تمام ملت افغانستان است و ما نمی‌گذاریم که منافقین و تروریستان، فتنه نفاق را در میان مردم باهم متحد ما پهن نمایند.»

معاون نخست ریاست جمهوری علاوه کرده تا وقتی رویداد کوثر دانش تکرار خواهد شد که «طراحان آن را در عقب میله‌های‌ عدالت و در صف اعدامی‌ها ببینید».

مرکز آموزشی «کوثر دانش» عصر روز شنبه (۳ عقرب) هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله دست‌کم ۲۵ دانش‌آموز کشته شده‌اند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته‌؛ اما حکومت افغانستان، طالبان را مسئول دانسته‌است.

حضور امنیت ملی در کابل غیر علنی می‌شود
امرالله صالح که برای چند هفته مسئولیت رسیدگی به امنیت کابل را بر عهده گرفته، می‌گوید، کار بررسی حوزه‌های امنیت ملی حوزه به حوزه آغاز شده‌است.

او نوشته‌است که «تمام افراد مشکوک که با تروریستان در تماس ‌اند و یا شک تماس بر آن‌ها است از تعقیب غیر علنی زیر تعقیب علنی قرار می‌گیرند و به‌خاطر پیش‌گیری ازحوادث شماری از افراد مشکوک برای پاسخ‌گویی احضار می‌گردند».

صالح در ادامه گفته‌‌است که بین ساحه کاری پولیس و امنیت ملی، تفکیک واضح ایجاد شده‌است. به گفته او، امنیت ملی از کارهای علنی و فزیکی بیرون ساخته می‌شود و تشکیلات حوزات امنیت ملی کاملا غیر علنی و سری می‌گردد.

صالح تصریح کرده که «حضور علنی امنیت ملی در شهر کابل برداشته می‌شود».

معاون نخست ریاست جمهوری همچنین گفته که «تمام کسانی‌که زیر نام کار خاص و مخفی در اصل بی‌کارگی خویش را پنهان کرده‌بودند شناسایی شده و به‌ صورت با عزت به کارهای دیگر گماشته خواهند شد تا جای و فضا در امنیت ملی برای نفس تازه و آدم‌های با امکانات پیدا گردد».

مطالب مرتبط