نامزدان متخلف انتخابات پارلمانی، جریمه‌های خود را پرداخت نمی‌کنند

با گذشت نزدیک به دو سال از برگزاری انتخابات پارلمانی، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید، شماری از کاندیدا‌های این انتخابات تاکنون جریمه تخلفات انتخاباتی‌شان را پرداخت نکرده‌اند.blankکمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، امروز (پنج‌شنبه، ۶ قوس) در خبرنامه‌ای گفت که آن تعداد از کاندیدان انتخابات پارلمانی که قبلا توسط کمیسیون انتخابات به دلیل تخلفات انتخاباتی جریمه‌ نقدی شده‌اند، علی‌رغم تماس‌های مکرر این کمیسیون، به پرداخت آن اقدام نکرده‌اند.

این کمیسیون تا روز پنج‌شنبه‌ هفته‌ آینده (۱۳ قوس) به این افراد فرصت داده تا جریمه‌های تخلفات انتخاباتی‌شان را پرداخت کنند.

کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هشدار داده که در صورت عدم پرداخت جریمه‌ تخلفات انتخاباتی توسط این افراد تا مهلت تعیین‌شده، نام‌های آنان را از طریق رسانه‌های همگانی نشر و اقدامات قانونی دیگر را در قبال‌شان اعمال می‌کند.

انتخابات پارلمانی در ماه میزان سال ۱۳۹۷ خورشیدی برگزار شد. این انتخابات به دلیل تخلفاتی که صورت گرفت، با جنجال‌هایی همراه بود و نتایج نهایی آن پس از حدود هفت ماه تأخیر اعلام شد.

انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی برگزار نشد و ۱۱ نماینده آن ولایت، بدون شرکت در انتخابات همچنان در نشست‌های مجلس، حضور می‌یابند.

مطالب مرتبط