عربستان سفر شهروندانش به افغانستان را ممنوع کرد

دولت عربستان سعودی سفر شهروندان این کشور را به ۱۲ کشور پرخطر و بی‌ثبات از نظر شیوع ویروس کرونا از جمله افغانستان ممنوع کرد.blank

بر بنیاد اعلامیه وزارت داخله عربستان که روز چهارشنبه، ۲۴ جدی منتشر شده که سفر به این کشورها تنها با اخذ مجوز از مقامات مربوطه ممکن خواهد بود.

کشورهای افغانستان، ایران، سومالیا، سوریه، جمهوری دموکراتیک کانگو، لیبیا، یمن، لبنان، ترکیه، ارمنستان، بلاروس، و ونزوئلا در فهرست ممنوعیت سفر شهروندان عربستان قرار دارد.

اعلامیه افزوده که در این ۱۲ کشور شیوع کرونا مهار نشده و خطر شیوع نوع جدید این ویروس نیز بالا است.

عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که پس از یک ماه ممنوعیت سفر به خارج از کشور به دلیل شیوع کرونا، محدودیت‌های سفر را لغو می‌کند و پروازهای بین‌المللی را از ۳۱ مارچ از سر می‌گیرد.

با آن که شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در افغانستان در هفته‌های گذشته افزایش یافته بود و از آن به عنوان موج دوم کرونا یاد می‌شد، اکنون کاهش یافته‌است. آمار مرگ میر ناشی از این ویروس نیز هرچند در روزهای گذشته یک رقمی بود؛ اما در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ تن در اثر این ویروس جان باختند.

از طرفی هم نگرانی‌ها از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در افغانستان افزایش یافته و وزارت صحت عامه گفته که توانایی تشخیص این ویروس را ندارد.

مطالب مرتبط