خلیلزاد و ملا برادر در دوحه دیدار و گفتگو کردند

زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با ملا عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی طالبان و رییس دفتر سیاسی آنان در قطر دیدار و گفتگو کرده‌است. در این دیدار معاون نخست‌وزیر قطر نیز حضور داشته است.blank

محمد نعیم وردک؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییترش نوشته که این دیدار سه‌جانبه روز شنبه، ۲۷ جدی انجام شده و در آن اسکات میلر؛ فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان و عبدالحکیم حقانی؛ رییس هیأت مذاکره کننده طالبان و نیز حضور داشته اند.

به‌گفته‌ وی دو طرف ضمن گفتگو روی اهمیت توافق دوحه، تاکید کرده‌اند که مسایل باید از طریق گفتگو حل شود و همه طرف‌ها باید مسوولیت‌های خود را انجام دهند.

این دیدار در حالی انجام شده که هیأت‌های دولت افغانستان دور دوم مذاکرات را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند؛ اما برخی منابع گفته‌اند که دو طرف علاقه‌ای برای ادامه مذاکرات ندارند.

هرچند طالبان این موضوع را رد کرده‌اند؛ اما منابع می‌گویند که ظرف یک هفته اخیر هیچ دیداری میان هیأت‌های دو طرف صورت نگرفته است.

در دور پیش نیز مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان با بن‌بست مواجه شد؛ اما پس از دیدار مقام‌های امریکایی با دو طرف بن‌بست به میان آمده حل شد.

مطالب مرتبط