نماینده قطر: نشست دوحه فرصتی برای صلح بود

عالیاء بنت احمد بن سیف آل ثانی؛ نماینده دایمی قطر در سازمان ملل متحد نشست اخیر دوحه درباره افغانستان را «سودمند» خوانده و اعلام کرده است که این نشست فرصتی برای برقراری صلح پایدار بود.

blank

عالیاء بنت احمد بن سیف آل ثانی؛ نماینده دایمی قطر در سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه، اول حوت، اعلام کرده که این نشست فرصت خوبی برای تلاش‌های بین‌المللی به منظور برقراری صلح پایدار در افغانستان بود.

نماینده دایمی قطر در سازمان ملل افزوده است که قطر به میانجی‌گری‌اش برای حمایت از افغان‌ها به‌ویژه زنان و دختران ادامه خواهد داد.

قطر از معدود کشور‌های جهان است که از چندین سال به این‌سو میزبان دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت آن کشور بوده و روابط نزدیکی با این گروه دارد.

نشست دو روزه دوحه با میزبانی دبیر کل سازمان ملل متحد که در ۱۸ و ۱۹ فبروری برگزار شده بود، روز گذشته پایان یافت.

آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل متحد در پایان این نشست، آن را موثر و سازنده خواند و گفت که شرکت‌کنندگان بالای بسیاری از موضوعات درباره چگونگی تعامل با افغانستان و طالبان توافق کرده‌اند.

به گفته گوترش، «بن‌بست» کنونی جامعه جهانی در ارتباط با طالبان این است که بسیاری از کشورها در افغانستان یک دولت فراگیر می‌خواهند که شامل نمایندگان همه اقوام باشد و همچنان پیشرفت در زمینه حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان از مطالبات اصلی و شرایط اساسی به‌رسمیت شناختن رژیم این گروه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *