غنی و خلیلزاد بر تسریع روند صلح تاکید کردند

ارگ ریاست جمهوری از دیدار اشرف غنی با زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان خبر داده و گفته که دو طرف در این دیدار بر تسریع روند صلح تاکید کرده‌اند.blankطبق خبرنامه ارگ، رییس‌جمهورغنی پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۱ حوت) با زلمی خلیلزاد دیدار کرده است.

ریاست‌جمهوری می‌گوید که در این دیدار درباره گام‌های بعدی در روند صلح، بحث و دو طرف بر تسریع این روند، تأکید کرده‌اند.

در خبرنامه ارگ آمده است که خلیلزاد «از اجماع داخلی و دیپلوماسی منطقه‌‌ای و بین‌المللی برای روند صلح ابراز خرسندی کرده و یکبار دیگر از نقش موثر امریکا در راستای برقراری صلح در افغانستان، اطمینان داده است».

خلیلزاد در کابل با عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه نیز دیدار کرده است.

طبق اعلامیه شورای عالی مصالحه، در این دیدار دو طرف در باره‌ مذاکرات صلح، بازنگری توافقنامه‌ و روند مذاکرات صلح از سوی اداره‌ جدید امریکا، تسریع روند مذاکرات صلح، دور دوم مذاکرات در دوحه، کاهش خشونت‌ها، راه‌های پیش‌رفت در مذاکرات صلح و دست‌یافتن به صلح دایمی بحث و تبادل نظر کردند.

قرار است خلیلزاد همراه با تیم‌اش، به دوحه و دیگر کشورهای منطقه‌‌ نیز سفر کند.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید، خلیلزاد در مورد صلح با مقامات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان و همچنین کشورهای منطقه که منافع آن‌ها به یک توافق سیاسی عادلانه و صلح پایدار در افغانستان گره خورده است، گفتگو خواهد کرد.

ماموریت جدید خلیلزاد در حالی آغاز شده که نمایندگان دولت و گروه طالبان پس از نزدیک به دو ماه توقف دوباره روند گفتگوهای صلح در دوحه را از سر گرفته‌اند.

مطالب مرتبط