کرونا؛ وزارت صحت‌عامه خواستار همکاری سکتور خصوصی شد

وحید مجروح؛ سرپرست وزارت صحت عامه نقش سکتور خصوصی صحی را در زمینه مبارزه با موج سوم کرونا در کشور مهم خوانده و از آن‌ها خواسته است تا برای جلوگیری از گسترش کرونا با این وزارت همکاری کنند.blankوزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، ۹ ثور) در اعلامیه‌ای گفته است که سرپرست این وزارت این موضوع را در نشست مشترک رهبری این نهاد با نمایندگان سکتور خصوصی صحی، رییسان کمیته‌های تخنیکی وزارت صحت عامه و روئسای صحت عامه ولایات مطرح کرده است.

مجروح در این نشست ضمن ارزیابی کارکردهای ادارات صحی، به مسئولان مربوطه هدایت داده تا تلاش‌های‌شان را در راستای تدابیر پیش‌گیری از موج سوم ویروس کرونا بیشتر سازند.

در اعلامیه آمده است که اشتراک کنندگان این نشست، چالش‌ها و پیشنهادات شان را در پیوند به موجودیت بالون‌های اکسیجن، نصب دستگاه های تولید اکسیجن در مراکز صحی، توزیع و چاپ مواد تبلیغاتی، توظیف تیم‌های سکریننگ در میدان‌های هوایی و جاهای مورد نیاز، شمار افراد مبتلا به کرونا، تدابیر لابراتوارهای کووید-۱۹، ظرفیت بستر در مراکز صحی مرکز و ولایات، روند تطبیق واکسین کرونا، موجودیت و فعال سازی دستگاه‌های پی سی آر در مرکز و ولایات و دیگر مطرح کرده‌اند.

این در حالیست که طی هفته‌های اخیر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است.

سرپرست وزارت صحت عامه چند روز پیش نیز گفت که افغانستان با موج سوم کرونا مواجه است که این موج، به مراتب خطرناک‌تر از موج‌های اول و دوم این ویروس است.

آقای مجروح؛ گفت: «خطر به دروازه خانه ما نزدیک شده و این خطر به مراتب کلان‌تر از خطر موج‌های اول و دوم است که نمونه آن را‌ در کشورهایی مثل هند و ایران می‌بینید.»

او از مردم خواست تا توصیه‌های صحلی را مراعات کرده و کرونا را جدی بگیرند.

مطالب مرتبط