طالبان: داعش در افغانستان توان سربازگیری ندارد

سخنگوی طالبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل در باره گسترش فعالیت داعش در افغانستان را غیر واقعی و بر اساس سودجویی دانست وگفت که این گروه کاملاً سرکوب شده و توان سربازگیری ندارد.

blank

‏رادیوی ملی تحت کنترل طالبان روز سه‌شنبه (۲۴ دلو) یک‌ پیام صوتی ذبیح‌الله مجاهد را پخش کرد که در آن گفته: «بعضی از نهادهای جامعه جهانی برای داعش تبلیغات می‌کنند و سرگرم کمپاین به نفع داعش و بزرگ‌نمایی این گروه هستند».

ذبیح‌الله مجاهد گفته که این ادعای شورای امنیت براساس «سود‌جویی» مطرح شده و‌ واقعیت ندارد.

او افروده است که جامعه جهانی تلاش می‌کند که داعش را به عنوان «یک خطر بزرگ» تعریف کند و از این تبلیغات منفی «سوءاستفاده» صورت گیرد، در صورتی که داعش در افغانستان سرکوب شده و در حال سربازگیری نیست .

این در حالی است که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل از گسترش فعالیت‌های داعش و دسترسی این گروه به سلاح و‌ مهمات در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که ظرفیت عملیاتی این گروه در افغانستان در حال گسترش است.

پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق امریکا در سخنانی مدعی شد ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات از ارتش امریکا در افغانستان  باقی مانده و حالا افغانستان تحت کنترل طالبان تبدیل به «یکی از بزرگترین فروشندگان سلاح‌های امریکایی در جهان» شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *