وزیر صحت عامه بریتانیا به کرونا مبتلا شد

ساجد جاوید؛ وزیر صحت عامه بریتانیا اعلام کرده است که نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شده است.blankوزیر صحت عامه بریتانیا روز شنبه، ۲۶ سرطان در صفحه توییترش نوشته است که او به کرونا متبلا شده است، اما به دلیل آن‌که پیش از این دو دوز واکسن دریافت کرده بود، نشانه‌های بیماری در وی خفیف است.

به گزارش رویترز، بریتانیا در هفته‌های اخیر با موج جدید کرونا روبه‌رو بوده است. بوریس جانسون؛ نخست وزیر، و ساجد جاوید؛ وزیر عامه این کشور، گفته‌اند که برنامه واکسیناسیون باعث کاهش چشمگیر مرگ و‌میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آن کشور شده است.

پیش از این ساجد جاوید در ۱۷ مارچ در صفحه توییتر خود اعلام کرد که اولین دوز واکسن آسترازنکا را دریافت کرده است و در ۱۶ می نیز با انتشار عکسی از خود در توییتر، خبر داد که دوز دوم آن واکسن را نیز دریافت کرده است.

تاکنون دو سوم بزرگسالان در بریتانیا به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، اما هنوز واکسیناسیون کودکان در این کشور آغاز نشده است. برخی از دانشمندان هشدار داده‌اند که برنامه‌های دولت برای کاهش محدودیت‌های کرونایی در حالی که هنوز همه شهروندان این کشور واکسینه نشده‌اند، خطرناک است.

وزیر صحت عامه بریتانیا سه هفته پیش بعد از استعفای مت هنکاک، وزیر پیشین صحت عامه بریتانیا، در پی نقض دستورالعمل‌های کووید-۱۹، به عنوان وزیر صحت این کشور معرفی شد.

مت هنکاک روز ۲۶ جون، پس از اذعان به نقض دستورالعمل صحی و بوسیدن و در آغوش گرفتن یکی از همکارانش در محل کار، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

مطالب مرتبط