کرونا در افغانستان جان ۶۶ نفر دیگر را گرفت

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه در شبانه‌روز گذشته ۸۸۶ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شده‌ و در این مدت ۶۶ نفر دیگر جان باخته‌اند.blankبر بنیاد گزارش رسمی وزارت صحت که امروز (یک‌شنبه، ۲۷ سرطان) منتشر شده، شمار مجموعی فوتی‌های ناشی از کووید- ۱۹ در افغانستان به شش هزار و ۲۱۳ نفر رسیده‌است.

همچنین با ابتلای ۸۸۶ نفر در ۲۴ ساعت، شمار کل بیماران کووید-۱۹ در کشور ۱۴۱ هزار و ۴۹۹ تن اعلام شد‌ه‌‌است.

طبق آمار رسمی وزارت صحت، در شبانه‌روز گذشته ۹۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند‌.

در موج سوم کرونا، آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به گونه بی‌سابقه‌ای افزایش یافته‌است.

همزمان وزارت صحت عامه در مورد گسترش کرونا در روزهای عید هشدار می‌دهد.

وحید مجروح؛ سرپرست این وزارت از مردم خواست که به خاطر جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، توصیه‌های صحی را در روزهای عید قربان رعایت کنند. او هشدار در صورت بی‌توجهی، وضعیت پس از عید فطر تکرار خواهد شد.

وحید مجروح که امروز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت: «اگرچه واقعات مثبت ویروس کرونا اکنون در شماری از ولایت ها تقلیل یافته؛ اما هنوز هم واقعات مثبت در شماری از ولایت ها رو به افزایش است.»

سرپرست وزارت صحت عامه فرارسیدن عید قربان، بازشدن مکاتب در چهارم عید و افزایش واقعات کرونا در ایران را سه تهدید بالقوه برای افزایش کرونا در کشور خواند.

به گفته مسئولان صحی اکثر موارد مثبت از نوع دلتا یا هندی است.

همزمان وزارت صحت عامه می‌گوید که بیماری قارچ سیاه نیز در میان بیماران کرونایی شناسایی شده‌است. گفته می‌شود تعدادی از بیماران مبتلایان قارچ سیاه جان باخته‌اند.

تاکنون بیش از هفت مورد قارچ سیاه در کشور ثبت شده‌است.

مطالب مرتبط