موج تازه کرونا در ایران؛ شمار مرگ‌ومیر در حال افزایش است

ستاد مقابله با کرونا در ایران گفته است که آمار قربانیان کرونا در این تهران در حال افزایش است و این افزایش همچنان ادامه خواهد داشت.blankنادر توکلی؛ معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفته است: « روند بیماری در تهران متاسفانه سینوسی است و کاهشی نداشته‌ایم و در عین حال تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ‌ها ادامه خواهد داشت.»

او افزوده است: « طبق آخرین آمارها، کماکان ۲۰ هزار و ۴۰۰ مورد مراجعه سرپایی به بخش درمان و ۴۱۰۰ مورد مراجعه سرپایی به بخش بهداشت داریم و کماکان تخت‌ها خالی نمی‌مانند.»

این مقام وزارت صحت عامه ایران همچنین گفته است: «یکی دو روز ممکن است به صورت موضعی و کوتاه مدت، روند کاهشی را ببینیم، اما به طور کلی تغییر محسوسی از نظر کاهش موارد بیماری نداشتیم. در عین حال تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ‌ها ادامه خواهد داشت.»

او همچنین گفته است با بازگشایی مکاتب در این کشور خوشبین نیست. به گفته او نیاز بود پیش از بازگشایی مکاتب کودکان علیه کرونا واکسینه می‌شدند.

براساس آمار رسمی روز گذشته در ایران ۶۱۴ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۶ هزار مبتلا جدید نیز شناسایی شد.

کارشناسان امور صحی، آمار واقعی جان‌باختگان و مبتلایان روزانه در ایران را دو تا سه برابر آمار رسمی تخمین می‌زنند و اخیرا برخی مقامات صحی ایران هم اذعان کردند که آمار واقعی را وزارت بهداشت ایران از سازمان جهانی صحت مخفی کرده است.

مطالب مرتبط