مرکز کنترل بیماری‌های امریکا خواستار قرنطینه‌شدن پناهجویان افغان شد

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های امریکا از دولت این کشور خواسته تا پناهجویان افغان را که به امریکا رسیده‌اند پس از واکسین‌زدن، برای سه هفته قرنطینه کند. این درخواست پس از آن مطرح شد که گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای شماری از پناهجویان افغان به بیماری مسری منتشر شد.blank

پس از آن‌که برخی موارد مبتلا بودن شماری از پناهجویان افغان به بیماری‌های مسری تایید شد، مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های امریکا (سی‌دی‌سی) خواستار واکسینه و قرنطینه‌شدن این پناهجویان برای مدت سه هفته شد.

نیویارک‌تایمز گزارش داده که تا روز دوشنبه گذشته ۱۶ مورد ابتلا به سرخکان و چهار مورد اوریون بین پناهجویان افغان و امریکایی‌هایی که از افغانستان خارج شده‌اند گزارش شده‌بود.

سی‌دی‌سی با اعلام اینکه شماری از پناهجویان افغان پیش از شناسایی موارد سرخکان، محل استقرار خود را ترک کرده‌اند به پزشکان در سراسر امریکا هشدار داده که نسبت به ابتلای پناهجویان افغان به بیماری‌های مسری در حالت آماده‌باش باشند.

این مرکز همچنین گفته که برخی از پناهجویان افغان به سل، آبله‌مرغان، مالاریا، سالک، هپاتیت A و کرونا مبتلا هستند.

سی‌دی‌سی افزوده که انتظار می‌رود موارد ابتلا به سرخکان در بین پناهجویان افغان گسترش یابد؛ زیرا تنها ۶۰ درصد از مردم افغانستان در برابر این بیماری واکسین شده‌اند و افراد طی روند تخلیه از افغانستان نزدیک یکدیگر حضور داشته‌اند.

گفتنی است که امریکا از اوایل ماه جاری میلادی پس از مشخص‌شدن ابتلای تعداد کمی از پناهجویان افغان به سرخکان، روند پروازهای حامل آن‌ها به امریکا را متوقف کرد.

مطالب مرتبط