نام اشرف‌غنی در میان فهرست نهایی فاسدترین فرد سال

پروژه گزارشگری جرایم سازمان یافته و فساد (OCCRP) اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری فراری افغانستان را در جمع نامزدان نهایی فاسدترین فرد سال معرفی کرده‌است. این پروژه اما الکساندر لوکاشنکو؛ رییس جمهوری بلاروس را شخص اول سال ۲۰۲۱ در جرایم سازمان یافته و فساد اعلام کرده‌است.محمداشرف غنی احمدزی؛ رییس جمهوری مخلوع افغانستان، بشار اسد؛ رییس جمهوری سوریه، رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه و سباستین کورز؛ صدراعظم اتریش، در فهرست نهایی نامزدان شخصیت سال بودند.

پروژه گزارشگری جرایم سازمان یافته و فساد درباره اشرف‌غنی گفته است که او، «قطعاً مستحق یک جایزه نیز است، او هم در فساد و هم در بی کفایتی فاحش خود نفس گیر بود».

درو سالیوان؛ یکی از بنیان‌گذاران این پروژه درباره اشرف غنی گفته است که او در فساد و هم در بی‌کفایتی فاحش خود نفس‌گیر بود. او مردم خود را ترک کرد و آن‌ها را به بدبختی و مرگ واگذاشت تا بتواند در میان مقام‌های فاسد دولت سابق در امارات متحده‌ی عربی زندگی کند.

او گفته است که اسد سوریه را وارد یک جنگ داخلی ویرانگر کرد و در حالی که به قدرت چسبیده است، صدها میلیون دالر دزدیده است.

سالیوان درباره اردوغان گفته است که او بر دولت فاسدی نظارت داشته است که با استفاده از بانک‌های دولتی وجوه چین را برای نفت ایران می‌شویید.

از دید سالیوان، کورتز یکی از رهبران حزب سیاسی FPO اتریش بود که اعضای آن در یک ویدئوی مخفی که در ازای پوشش خبری مثبت به شخصی که خود را از بستگان یک تاجر روسی می‌داد، قول قراردادهای دولتی را می‌داد.

مطالب مرتبط