شناسایی نوع جدید کرونا در فرانسه

یک نوع جدید ویروس کرونا (B.1.640.2) در فرانسه کشف شده است. کارشناسان گفته‌اند که تا هنوز خطر بزرگی ناشی از این نوع را تشخیص نداده‌اند.blankریچارد نیهر، کارشناس انواع ویروس در دانشگاه بازل سویس، روز سه شنبه به خبرگزاری آلمانی دی.پی.ای گفته است: «ما باید این نوع جدید را نیز مانند انواع دیگر ویروس کرونا زیر نظر داشته باشیم، اما هیچ دلیلی برای نگرانی خاص در مورد این نوع وجود ندارد.»

اریک فایگل دینگ، اپیدمیولوژیست امریکایی در توییتر نوشته است: «من تا هنوز آنقدر نگران نوع B.1.640.2 نیستم و گمان نمی کنم که خطرناک تر از انواع دلتا و اومیکرون باشد.»

پیش از این یک تیم تحقیقاتی فرانسوی تحت ریاست دیدییه رائول، متخصص مایکروبیولوژی و بیماری های عفونی، نوع جدید ویروس کرونا را در وجود دوازده بیمار در جنوب شرقی فرانسه تشخیص داده بودند. به قول این تیم، اولین فردی که در فرانسه به این نوع جدید ویروس کرونا آلوده شده بود، از سفری از کشور کامرون برگشته بود.

تحقیقات این تیم تا کنون مورد بررسی کارشناسان قرار نگرفته و در یک مجله تخصصی منتشر نشده است.

محققان تحت ریاست دیدییه رائول در نتیجه گیری از کار تحقیقاتی خود نوشته اند: «تا هنوز زود است که درباره ویژگی های ویروسی، اپیدمیولوژیک و یا بالینی نوع جدید ویروس کرونا حدس بزنیم.» آنها افزوده اند که داده های بدست آمده شان نمونه دیگریست که نشان می دهد انواع ویروس کرونا چگونه به طور غیرقابل پیش بینی بروز می کنند.

کارل لاوتر باخ، وزیر امور صحی آلمان فدرال، به صفحه انترنتی روزنامه آلمانی «مرکور» گفته است: «ما هنوز به اندازه کافی نمی دانیم که بتوانیم چیز مفیدی (در مورد نوع جدید) بگوییم.»

مطالب مرتبط