اولین کارزار تزریق واکسین پولیو در سال جدید میلادی آغاز شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده که اولین کمپاین تطبیق واکسین پولیو (فلج کودکان) برای سال ۲۰۲۲ در افغانستان، امروز (سه‌شنبه، ۲۸ جدی) آغاز شده‌است.blankاین کمپاین قرار است چهار روز ادامه پیدا کند و طی آن ۹٫۹ میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان واکسین شوند.

یونیسف گفته‌است که ۲۰۲۱ سالی با کم‌ترین میزان انتقال فلج اطفال در افغانستان بود که فرصتی بی‌سابقه برای قطع انتقال ویروس فلج اطفال و دستیابی به ریشه‌کن کردن این نوع بیماری را فراهم کرد.

به گفته این نهاد در سال گذشته میلادی، چهار مورد فلج کودکان نوع WPV1 در افغانستان گزارش شد که اولین مورد در غزنی و سه مورد دیگر در ماه‌های اکتبر و نوامبر در قندوز به ثبت رسید.

یونیسف افزوده که در دو کمپاین جداگانه در ماه‌ نوامبر سال ۲۰۲۱ حدود، ۸٫۵ میلیون کودک و در دسامبر همین سال هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسن شده‌اند.

آلیس آکونگا؛ نماینده یونیسف در افغانستان گفته‌است: «یونیسف متعهد است تا اطمینان حاصل کند که همه کودکان در افغانستان در برابر فلج اطفال و سایر بیماری‌های قابل پیش‌گیری با واکسین محافظت می‌شوند. امسال ما باید تلاش‌ها را تشدید کنیم تا واکسن فلج اطفال را به هر کودکی برسانیم و این بیماری را برای همیشه ریشه‌کن کنیم.»

این اداره همچنین از طالبان خواسته‌است که از کارکنان ساحه‌ای این نهاد محافظت کنند.

افغانستان از جمله کشورهایی است که هنوز موارد فلج کودکان را ثبت می‌کند و موفق به محو کامل این بیماری نشده‌است.

مطالب مرتبط