زلزله در خوست ۲۵ کشته و بیش از ۹۵ زخمی برجای گذاشت

مسئولان محلی طالبان در ولایت خوست می‌گویند که بر اثر وقوع زمین‌لرزه در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه، ۱ سرطان در این ولایت، ۲۵ نفر کشته و بیش از ۹۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. احتمال افزایش تلفات وجود دارد.blankخبرگزاری دولتی باختر که تحت اداره طالبان قرار دارد، به نقل از شبیراحمد عثمانی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در خوست گفته است که احتمال افزایش قربانیان این رویداد وجود دارد.

رییس اطلاعات و فرهنگ خوست از حکومت مرکزی طالبان و نهادهای کمک‌رسان خواستار کمک و همکاری فوری به قربانیان و زخمیان این رویداد شده‌ است.

این در حالی است که زلزله در ولایت پکتیکا نیز بیش از ۲۵۵ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

خبرگزاری باختر در توییتی نوشته است که این زمین‌لرزه در ولسوالی‌های برمل، زیروک، نکه و کیان باعث کشته و زخمی‌شدن بیش از ۷۵۰ نفر شده و نزدیک به ۱۰۰ خانه هم تخریب شده‌است.

گفته شده که موسسات و نهادهای بشردوستانه و کمک‌رسان به محل رویداد در آن چهار ولسوالی پکتیکا رسیده‌اند.

تصاویر و ویدیوهایی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد ده‌ها منزل مسکونی در این ولایت تخریب شده است.

خبرگزاری گفته است که نهادهای خیریه و نیروهای امنیتی طالبان نیز به ساحه رویداد رسیده‌اند تا به قربانیان و زخمیان رسیدگی کنند.

بر اساس معلومات مرکز مطالعات زمین‌شناسی امریکا زلزله‌ای به قدرت ۶٫۱ ریشتر در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را تکان داده‌است.

مرکز زمین‌شناسی اروپا و مدیترانه نیز گفته‌است که این زلزله در حدود ۴۴ کیلومتری شهر خوست در جنوب شرقی افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده‌است.

مطالب مرتبط