توپ‌زن سابق تیم ملی انگلیستان سرمربی تیم ملی کریکت افغانستان شد

بورد کریکت افغانستان اعلام کرده است که جاناتان تروت؛ توپ‌زن سابق تیم ملی انگلیس سرمربی تیم ملی کریکت افغانستان را بر عهده گرفته است.blankدر اعلامیه بورد کرییکت افغانستان آمده است که جاناتان تروت در ماه آینده در سفر افغانستان به ایرلند، به عنوان سرمربی با تیم ملی کریکت یکجا خواهد شد.

تیم ملی کریکت افغانستان بیشتر تمرینات و مسابقات خود را در داخل افغانستان انجام می‌دهد، هنوز روشن نیست که آقای تروت به عنوان مربی این تیم نیز به افغانستان تحت کنترل طالبان می‌رود یا فقط از خارج کار خواهد کرد.

پیش‌تر، در ماه مارچ یک بریتانیایی دیگر به نام گراهام ثورپ به عنوان سرمربی معرفی شده بود، اما پس از بیماری شدید آقای ثورپ، کریکت بورد افغانستان به دنبال فردی بود که جایگزین او شود.

در بیانیه روز جمعه بورد کریکت افغانستان به نقل از آقای تروت آمده است که «مفتخر و هیجان‌زده‌ام که این فرصت را دارم تا یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌های بین المللی کریکت، در سالی که برای پیشرفت این تیم خیلی مهم است، را پیش ببرم. … در انتظار کار با گروهی از بازیکنان هستم که واضحا قادر به ایجاد نتایج به شیوه‌‍‌ای‌اند که باعث افتخار مردم افغانستان شود.»

بر بنیاد معلومات کریکت بورد افغانستان، تروت ۴۱ ساله متولد آفریقای جنوبی است، قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۵، در ۵۲ مسابقه کریکت «تست» بازی کرده است و از آن زمان به عنوان مربی تیم ملی انگلستان و مشاور تیم اسکاتلند در جام جهانی «۲۰ آوره» سال گذشته کار کرده است.

قرار است تیم ملی کریکت افغانستان اولین بازی از پنج مسابقه ۲۰ آوره خود را در ۹ اگست در ایرلند به میدان برود.

مطالب مرتبط