اردوغان از جامعه جهانی خواست در مقابل کشتار در غزه متحد شوند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پیام  سال نو میلادی گفت که همه کشورها و نهادها باید در مخالفت  با کشتار زنان و کودکان بی دفاع در غزه متحد شوند.

blank

به گزارش رسانه ها اردوغان روز یکشنبه، در پیام  سال نو میلادی گفت: «همه کشورها و نهادها باید در قبال کشتار کودکان و زنان بی گناه در غزه موضعی متحد اتخاذ کنند. امیدواریم که آینده ای بهتر برای بشریت داشته باشیم».

وزارت صحت فلسطین ظهر امروز (یکشنبه) در هشتاد و ششمین روز جنگ غزه، از افزایش شمار قربانیان جنگ تمام عیار زمینی و هوایی رژیم اسرائیل علیه غزه خبر داد و اعلام کرد که شمار قربانیان غزه به مرز ۲۲ هزار نفر رسید.

بر اساس این گزارش، شمار قربانیان غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر و شمار مجروحان به ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است و نظامیان اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۱۲ جنایت جدید شده‌اند که طی آن دست‌کم ۱۵۰ نفر کشته شده است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه پیام خود گفت:«کشورهای به اصطلاح دموکراتیک و آزادیخواه باید دست از حمایت از تروریست ها بردارند».

وی افزود:«باید ثروت جوامعی که قرن‌ها مورد استثمار قرار گرفته و حیثیت آنها پایمال شده در آینده برای رفاه و امنیت آنها استفاده شود».

تداوم بمباران‌های شدید زمینی و هوایی در مناطق مختلف نوار غزه در حالی ادامه دارد که نیروهای مقاومت نیز همچنان در حال نبرد با اشغالگران و هدف قرار دادن آنها هستند.

مطالب مرتبط