اختصاص 150 میلیون یورو از سوی اتحادیه اروپا برای کمک به افغانستان در سال 2024

دفتر حفاظت از غیرنظامیان و عملیات‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۵۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه را برای رسیدگی به بحران‌هایی که افغان‌ها با آن روبه‌رو اند، اختصاص داده‌است.

در یک اعلامیه این دفتر که امروز دوشنبه، 21 جوزا منتشر شد، آمده‌است که از این مقدار پول ۱۲۶ میلیون یوروی آن برای رسیدگی به بحران بشری در داخل افغانستان و متباقی آن برای نیازهای مهاجران افغان در ایران و پاکستان به مصرف خواهد رسید.

براساس این اعلامیه، بیش از ۱۱ میلیون یورو برای رسیدگی به نیازهای مهاجران و پناه‌جویان افغانستان در پاکستان و نزدیک به ۱۱ میلیون یوروی دیگر برای رسیدگی به نیازهای مهاجران افغانستان در ایران اختصاص داده شده است.

اتحادیه اروپا گفته است که در داخل افغانستان، شرکای بشردوستانه‌اش با این کمک مالی به نیازهای آسیب‌پذیرترین جوامع، به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور پاسخ خواهند داد.

این اتحادیه افزوده است که کمک‌ها به مواردی چون کمک غذایی، سرپناه، مراقبت‌های صحی و دسترسی به آب و خدمات بهداشتی متمرکز خواهد بود.

اتحادیه اروپا گفته است که همچنین ۱۴.۵ میلیون یورو برای آموزش در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، زیرا هشت میلیون کودک و نوجوان به آموزش دسترسی ندارند؛ از جمله ۱.۴ میلیون دختر که از رفتن به مکتب محروم شده‌اند.

این اتحادیه گفته است که بیش از هفت میلیون یورو از کمک‌هایش در پاکستان برای پاسخ‌گویی به نیازهای آوارگان افغانستان در این کشور و جوامع میزبان، از جمله در زمینه‌ دسترسی به کمک‌های حقوقی، مراقبت‌های صحی، تغذیه و آموزش مصرف خواهد شد و چهار میلیون یوروی دیگر به آمادگی در برابر بلایای طبیعی اختصاص یافته است.

اتحادیه اروپا گفته است که در ایران اکثریت قریب به اتفاق کمک‌اش که حدود ۱۰.۲۵ میلیون یورو می‌شود، برای رفع نیازهای مهاجران افغانستان و جوامع میزبان آنان اختصاص یافته است. این اتحادیه تأکید کرده است که کمک‌هایش تنها از طریق شرکایی که در محل کار می‌کنند، ارسال می‌شود.َ

مطالب مرتبط