وزارت دفاع روسیه نقش اردوغان و خانواده‌اش در تجارت نفت با داعش را افشا کرد

وزارت دفاع روسیه حقایقی درباره نقش اردوغان ریس جمهور ترکیه و خانواده‌اش در تجارت نفت با گروه تروریستی داعش را افشا کرد.Снимок экрана 2015-12-02 в 13.55.00

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز وزارت دفاع روسیه بر این باور است که اردوغان و خانواده اش در تجارت غیرقانونی نفت دزدی شده از سوریه با داعش دست دارند.

 مقام های وزارت دفاع روسیه  امروز چهارشنبه با حضور معاون وزارت دفاع روسیه در گنفرانس خبری اسنادی  را افشا کردندکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و اعضای خانواده او به طور مستقیم در تحویل نفت غیرقانونی از مراکز نفتی متعلق به داعش در سوریه نقش دارند.

«آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه در یک جلسه توجیهی در مسکو گفت: «درآمدهای فروش نفت یکی از مهم‌ترین منابع فعالیت‌ تروریست‌ها در سوریه است. آنها سالانه نزدیک ۲میلیارد دلار درامد دارند و این بودجه را صرف نیروگیری از شبه‌نظامیان سراسر جهان و تجهیز آنها به سلاح و تجهیزات و مهمات می‌کنند».Снимок экрана 2015-12-02 в 13.29.03

وی ادامه داد: «مصرف‌کننده اصلی این نفت دزدیده شده از صاحبان قانونی آن در سوریه و عراق، ترکیه است. طبق اطلاعات موجود، این تجارت غیرقانونی شامل مقام عالیرتبه این کشور یعنی اردوغان و خانواده‌اش نیز می‌شود».

آنتونوف تصریح کرد که روسیه همچنان حقایقی را درباره نقش ترکیه در ربودن نفت از همسایگانش ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد که جای شگفت است که هیچ کس در غرب متوجه نشده است که پسر اردوغان دارنده یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی است و داماد اردوغان وزیر انرژی بوده است.

وزارت دفاع روسیه با انتشار تصاویر و فیلمهایی، از قاچاق گسترده نفت سرقت شده توسط داعش به ترکیه خبر داد و تأکید کرد، ترکیه در مقابل نفت به داعش سلاح و مهمات می‌دهد.
وی افزود: به همین دلیل است که گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند زیرساختها و تأسیسات نفتی را در عراق و سوریه حفظ کند.Снимок экрана 2015-12-02 в 13.27.14
آنتونوف گفت: تا قبل از عملیات نظامی روسیه در سوریه که از ۲ ماه قبل آغاز شده است، گروه تروریستی داعش روزانه ۳ میلیون دلار از قاچاق نفت‌های سرقت شده درآمد داشت ولی این درآمد در برهه اخیر به ۱.۵ میلیون دلار کاهش یافته است.
آنتونوف فاش کرد: روسیه در حملات هوایی طی ۲ ماه گذشته در سوریه، ۳۲ مرکز و کارگاه تصفیه نفت و ۲۳ مرکز سوخت گیری را منهدم کرده است، روسیه علاوه بر این ۱۰۸۰ تانکر نفت کش را نابود کرده که این امر باعث شده است حجم نفت استخراج شده توسط تروریستها به نصف کاهش یابد.
آنتونوف اظهار داشت: با وجود ادامه حملات هوایی روسیه به تأسیسات نفتی تروریستها، آنان همچنان درحال دریافت کمکهای مالی گسترده و سلاح و مهمات از ترکیه هستند.
وی همچنین فاش کرد: طی هفته گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ تروریست از اراضی ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند تا به صفوف داعش و جبهه النصره ملحق شوند، علاوه بر این حدود ۱۲۰ تن مهمات و ۲۵۰ وسیله نقلیه برای تروریستها ارسال شده است.
این مقام ارشد وزارت روسیه افزود: بر اساس اطلاعات موثق به دست آمده، ترکیه مدتها است که از نظر نظامی درحال سازماندهی اینگونه تحرکات است.
آقای آنتونوف ازخاموشی جامعه جهانی در قبال این موضوع ابراز تعجب کرد و گفت: پسر اردوغان رئیس یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی در ترکیه است، و داماد او نیز اخیرا به عنوان وزیر انرژی منصوب شده است.
آنتونوف تصریح کرد که روسیه همچنان حقایقی را درباره نقش ترکیه در ربودن نفت از همسایگانش ارائه خواهد کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنان خاطر نشان کرد افشای اسناد ومدارک دال بر نقش ترکیه در حمایت از گروه تروریستی داعش برای استعغای رجب طیب اردوغان ریس جمهور این کشور نیست.

دو روز گذشته ریس جمهور ترکیه در نشست سران کشور های جهان برای اقلیم جهانی گفته بود که ترکیه هیچ گونه نقشی در حمایت گروه تروریستی داعش ندارد و بلکه در این راستا سخت مبارزه می کند و اکر ثابت شود که ترکیه درتجارت و حمایت از داعش نقش دارد او از این سمت خود استعفا خواهد داد.

مطالب مرتبط