آغاز رزمایش مشترک نظامی امریکا و پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان

ارتش پاکستان و نیروهای امریکایی رزمایش مشترک نظامی را در ایالت خیبرپختون‌خوا در نزدیکی مرز افغانستان به هدف مبارزه با تروریزم آغاز کردند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که این رزمایش امروز چهارشنبه، ۱۳ سرطان در مرکز مبارزه با تروریزم در شهر پبی، ایالت خیبرپختونخوای این کشور آغاز شده‌ و برای دو هفته ادامه دارد.

در این رزمایش، نیروهای دو کشور در عملیات‌های تمرینی مرتبط با مبارزه با تروریزم شرکت می‌‌کنند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده که این تیم‌های نظامی همچنین تجربیات خود را در زمینه تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های ضد تروریستی به اشتراک خواهند گذاشت.

در این بیانیه که از سوی سخنگوی ارتش پاکستان منتشر شده آمد که هدف از این رزمایش، ارتقای سطح همکاری و هماهنگی بین نیروهای نظامی پاکستان و ایالات متحده در مبارزه با تروریزم است.

ایالت خیبرپختون‌خوای پاکستان که مرز مشترک طولانی با افغانستان دارد از ایالت‌های ناآرام پاکستان است که طی چند سال گذشته شاهد حملات و انفجارهای خونبار علیه نیروهای نظامی پاکستان بوده است.

پاکستان طالبان افغانستان را متهم می‌کند که با پناه دادن به طالبان پاکستان در خاک افغانستان زمینه حملات این گروه در خیبرپختون‌خوا و دیگر نقاط پاکستان را فراهم می‌کند؛ موضوعی که طالبان آن را رد می‌کنند.

دولت پاکستان اخیرا عملیات نظامی به هدف مبارزه با تروزیم زیر نام عزم استحکام اعلام کرده‌است. این عملیات شامل حملات برون‌مرزی به ویژه در افغانستان نیز می‌شود و امریکا از این عملیات اعلام حمایت کرده‌است؛ هرچند که احزاب مخالف حکومت پاکستان و حامیان طالبان آن را محکوم کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *