دیدار پوتین و نخست‌وزیر مجارستان خشم اتحادیه اروپا را برانگیخت

نخست‌وزیر مجارستان که پس از سفر به اوکراین به دیدار ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه رفت، خشم رهبران اتحادیه اروپا را برانگیخت.

رسانه‌ها امروز دوشنبه، ۱۸ سرطان گزارش داده‌اند که سفر از قبل اعلام نشده ویکتور اوربان؛ نخست‌وزیر مجارستان، به مسکو به‌عنوان بخشی از ماموریت صلح برای برقراری آتش‌بس میان کرملین و کی‌یف، خشم رهبران اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

واشنگتن تایمز گزارش داده است که دیدار این مقام مجارستانی با ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه، در حالی صورت گرفته که او قبلا با ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین گفتگو کرده بود.

طبق این گزارش، این سفرها زمانی انجام شده که مجارستان حدود یک هفته پیش ریاست دوره‌ای شش ماهه اتحادیه اروپا را به عهده گرفت.

دیدار ویکتور اوربان با پوتین سرزنش‌ رهبران اتحادیه اروپا را به‌همراه داشته است.

نخست‌وزیر مجارستان از پوتین و زلنسکی خواسته است که برای برقراری آتش‌بس فوری اقدام کنند.

ویکتور اوربان گفته: «ما نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر بمانیم تا جنگ به‌طور معجزه‌آسا پایان یابد.»

اورسولافون درلاین؛ رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، گفته که سفر نخست‌وزیر مجارستان به مسکو فقط به‌خاطر راضی کردن پوتین انجام شده و هیچ کمکی به توقف جنگ نمی‌کند.

این در حالی است که چانه‌زنی‌ها برای آغاز مذاکرات میان مسکو و کی‌یف برای توقف جنگ ادامه دارد. در آخرین مورد، رییس جمهور چین از قدرت‌های جهانی خواسته است که برای توقف جنگ میان دو کشور کمک کنند.

مطالب مرتبط