طالبان با یوناما و سفیران خارجی درباره محو مواد مخدر نشست برگزار می‌کنند

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با رزا اوتنبایوا؛ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان و رییس یوناما گفته‌است که این گروه به زودی نشستی را با یوناما و سفیران کشورهای خارجی درباره مبارزه با مواد مخدر  برگزار می‌کند.

ارگ تحت کنترل طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که این دیدار امروز سه‌شنبه، ۱ عقرب انجام شده و در آن

دیدار معاون سیاسی رییس‌الوزرا با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته که طرزالعمل کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات به‌زودی تکمیل می‌شود.

او افزوده‌است: در روز‌های آینده، کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات نشست مشترک را با سفارت‌های خارجی در کابل با حضور یوناما به هدف گفتگو پیرامون برخی از موضوعات مهم، برگزار خواهد کرد.

خبرنامه از قول روزا اوتنبایوا نوشته که آغاز کار کمیسیون مبارزه با مواد مخدر اقدام خوب است و یوناما در زمینه محو مواد مخدر، ارایه بدیل کشت و تداوی معتادان، اراده همکاری با طالبان را دارد.

او افزوده که یوناما در آینده نزدیک برای رشد کاروبارهای کوچک در افغانستان، روند پرداخت قرضه‌های کوچک را آغاز می‌کند.

رییس هیات معاونت سازمان ملل برای افغانستان  همچنین گفته در سفرش به خارج از افغانستان با کشورها و نهادهای کمک‌کننده به منظور جلب کمک‌ها برای افغانستان گفتگو کرده و بخشی از کمک‌ها را دریافت کرده‌است.

با آن که طالبان اعلام کرده‌اند که کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان ممنوع است اما افغانستان هنوز هم از جمله بزرگترین صادرکنندگان مواد مخدر به جهان خوانده می‌شود. طالبان همچنین بارها از کشورها برای مبارزه با مواد مخدر کمک‌های مالی خواسته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *