توسط نیروهای امنیتی 29 طالب شورشی در ۲۴ ساعت گذشته در افغانستان کشته شدند

29 عضو گروه طالبان طی ۲۴ ساعت روز گذشته در مناطق مختلف افغانستان در درگیری با نیروهای امنیتی و اردوی ملی  کشور کشته و 11 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش افق، وزارت امو داخله افغانستان روز سه شنبه با ارسال خبرنامه ای به افق، اعلام کرد که در عملیات های نیروهای افغان در ولایت های کنر، ننگرهار، لغمان، بغلان، زابل، میدان وردک، غزنی، پکتیا و هلمند 29 عضو گروه طالبان کشته، 11 نفر زخمی و 11 تن دیگر از آنان نیز بازداشت شدند.

به گفته وزارت امور داخله  افغانستان در این عملیات ها تعدادی جنگ افزارهای سبک و سنگین نیز به دست نیروهای پلیس افتاد و 7 عدد بمب کنار جاده ای هم در ولایت های قندهار و پکتیا کشف و خنثی شد.

روز گذشته نیز وزارت کشور افغانستان از کشته شدن بیش از 30 عضو گروه طالبان و بازداشت دهها تن دیگر در سراسر این کشور خبر داد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی  افغانستان در حالیکه حملات نیروهای طالبان در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است، وزارت های دفاع و امور داخله به مردم کشور اطمینان داده اند که امنیت را تامین خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی  افغانستان  روز شنبه هفته آینده  کشور برگزار خواهد شد.

8 نامزد ریاست جمهوری تا ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات  برنامه های خود را برای کسب آرای مردم افغانستان معرفی کنند.

12 میلیون نفر از مردم افغانستان واجد شرایط شرکت در انتخابات کشور اعلام شده اند.

شش هزار و 428 مرکز، رای مردم افغانستان را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی  کشور در ۱۶ حمل  اخذ خواهند کرد.

748 مرکز که 10 درصد کل صندوق های اخد رای افغانستان را تشکیل می دهد در روز انتخابات به دلیل تهدیدات امنیتی و شرایط جوی تعطیل خواهند بود.

بر اساس گزارش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان 200 هزار ناظر داخلی و خارجی تا کنون کارت نظارت بر انتخابات افغانستان را از این کمیسیون دریافت کرده اند.

مطالب مرتبط