نگرانی کمیسیون حقوق بشر از کوتاهی حکومت در جلوگیری از ازدواج‌های زیرسن

کمیسیون مستقل حقوق بشر از افزایش ازدواج زیر سن ابراز نگرانی کرده می گوید حکومت برای جلوگیری از این نوع ازدواج کاری نکرده است.

13695752_1033444090096550_2066266890_n

در نشستی که به همین مناسبت از سوی کمسیون مستقل حقوق بشر برگزار شده بود، داکتر سیما سمر رئیس این کمیسیون از افزایش ازدواج‌های زیر سن در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: دولت مردان ما در این قسمت هیچ تعهد سیاسی ندارند.
رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر علت ازدواج‌های زیر سن در کشور را رسم و عنعنات ناپسند دانست و گفت باید علیه این نو ازدواج‌ مبارزه شود و جلوگیری از ازدواج زیر سن با بالا بردن سطح آگاهی مردم امکان پذیر است.
خانم سیما سمر گفت ازدواج زیر سن شکلی از ازدواج اجباری به شمار میرود.
او در ادامه گفت مشکلات اقتصادی، امنیتی، نبود حاکمیت قانون، عدم رعایت تنظیم خانواده، سطح پایین آگاهی عواملی می‌باشند که به ازدواج های زیر سن کمک می‌کنند.
خانم سمر افزود بیشتر قربانبان ازدواج زیر سن دختران می‌باشند که از سال 1392 تا 1394 به تعداد 686 مورد ازدواج اجباری دختران در کمیسیون به ثبت رسیده است.
به گفته خانم سمر در اکثر مناطق کشور دختران خرید و فروش می‌شوند و حکومت تا بحال برای منع از دواج اجباری هیج اقدامی نکرده است.
خانم سمر گفت دختر و پسری که پیش از سن قانونی مجبور به ازدواج می‌شوند از حق تعلیم که نیاز اساسی هر انسان است محروم می‌شوند.

مطالب مرتبط