محمد اشرف غنی برای دو روز به هندوستان سفر کرد

 مقام ها در ارگ ریاست جمهوری افغانستان می گویند که رییس جمهور غنی برای یک سفر دو روزه به هندوستان سفر کرده است.018414223_30300

به گزارش افق ٬آقای غنی در راس یک هیات عالی رتبه امروز چهارشنبه به هند سفر کرده که این سفر به دعوت رسمی نخست وزیر هند صورت می گیرد.

در خبرنامه ای که ارگ ریاست جمهوری به نشر رسانده آمده است که آقای غنی در این سفر در کنار ملاقات های رسمی با شماری از دانشجویان و نیز افغان های مقیم هند نیز ملاقات می کند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که در این سفر بسته دوم کمک های هند به افغانستان نیز تعهد داده می شود.

او گفت است که بسته اول این کمکها شامل ساخت سد سلما، ساختمان پارلمان افغانستان و سایر طرح‌های بازسازی بود به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

آقای مرتضوی همچنین گفت که در این سفر در باره کمک‌های نظامی، اقتصادی و امنیتی نیز مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

سفر رئیس جمهوری افغانستان هنگامی انجام می‌شود که روابط این کشور با پاکستان، رقیب منطقه‌ای هندوستان، پر تنش است. همزمان مقام های هندی از شهروندانش در افغانستان خواسته تا مراقب حملات تلافی جویانه اسلام آباد در این کشور باشند.

در سفر كه  رئيس جمهور محمد اشرف غني به دهلي نو دارد، هند با افغانستان تعهد يک ميليارد دالر امريکايي را بشکل بلاعوض نموده است.

دفتر اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور اعلام کرده است که اين کمک در بخش انکشاف و توسعه کشور به مصرف خواهد رسيد.

مطالب مرتبط