ناتو: نمی‌گذاریم لشکرگاه سقوط کند

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع که با وزیر دفاع کشور در هلمند حضور دارند به بزرگان قومی این ولایت گفته است: «اجازه نمی‌دهیم لشگرگاه سقوط کند».

19087033_303

جنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع کشور، جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای حمایت قاطع و معین امنیتی وزارت امور داخله کشور برای کنترول وضعیت امنیتی شهر لشگرگاه و عقب راندن طالبان ، صبح امروز شنبه، وارد لشگرگاه شدند.

طالبان مسلح نیمه‌های شب گذشته بر سه کمربند امنیتی در مرکز هلمند حمله کردند که تاکنون نیز جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان جریان دارد و گفته می‌شود چهار پوسته‌ی امنیتی در مربوطات حوزه‌ی سوم امنیتی این شهر به تصرف طالبان در آمده اند.

جنگ میان نیروهای  امنیتی و طالبان مسلح در ساحات باباجی، بشران و حوزه دوم مرکز لشگرگاه جریان دارد و تنها دریای هلمند، فاصله میان محل درگیری و مقام ولایت هلمند است.

صدای آمریکا از قول سخنگوی والی هلمند نوشته است که جنرال نیکلسون به مردم و نمایندگان هلمند گفته است که اجازده نمی‌دهد لشگرگاه سقوط کند.

آقای نیکلسون گفته است که برای عقب راندن طالبان مهاجم نیروهای حمایت قاطع را در ولایت هلمند افزایش می‌دهد.

نیروهای امنیتی کشور برای پایان درگیری‌ها در مرکز هلمند عملیات را در حومه‌ی شهر به راه انداخته اند.

هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن کشور است که هر از چندگاهی رویدادهای امنیتی در آن به وقوع می‌پیوندد.

طالبان مسلح هفته‌ی گذشته در عملیاتی مرکز قندوز را در اختیار گرفتند، پس از آن نیروهای امنیتی آن را از تصرف طالبان خارج کردند. هنوز هم جنگ در اطراف شهر جریان دارد.

مطالب مرتبط